اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد

اجرای طرح نشاط معنوی در 225 بقعه گیلان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح نشاط معنوی در 225 بقعه و امامزاده این استان در تابستان امسال خبر داد.

اجرای طرح نشاط معنوی در 225 بقعه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع و امامزادگان گیلان، اظهار کرد: مصوبه سازمانی ما برگزاری طرح نشاط معنوی در 140 بقعه است، اما آمادگی برای اجرای این طرح در 225 بقعه و امامزاده وجود دارد.

وی طرح نشاط معنوی را با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: برای برگزاری باکیفیت این طرح دو ستاد برگزار شده است.

این مسئول استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی، بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان را از جمله اهداف طرح نشاط معنوی ذکر کرد.

وی اذعان کرد: این طرح با هدف تقویت و ارتقای بنیه‌دینی و اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های قرآنی به ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

عادلی مخاطبان این طرح را دانش‌آموزان دختر و پسر سنین بین هفت تا 18 ساله و در سه مقطع دبستان، راهنمایی و متوسطه عنوان کرد.

وی درباره متون درسی اوقاف در طرح نشاط معنوی خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی کتاب «الف الفبا تا خدا» برای دوره ابتدایی، کتاب «سی راه 30 نشانه» برای دوره راهنمایی و کتاب «نردبان و پرتاب‌های زندگی» برای دوره متوسطه آموزش داده می‌شود.

این مسئول برگزاری کلاس‌ها را در دو ساعت 45 دقیقه‌ای بیان کرد و افزود: این کلاس‌ها شامل ورزشی، هنری و اردویی است.

وی به کسب توفیقات اوقاف گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته اوقاف گیلان در رتبه‌بندی و طیف‌بندی گروه الف قرار گرفته است.

عادلی عملیات عمرانی اوقاف گیلان در سال گذشته را دارای رتبه نخست کشوری ذکر کرد و متذکر شد: سال گذشته با عملیات عمرانی در 324 بقعه رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی هزینه فعالیت عمرانی تعداد بقاع مذکور را 13 میلیارد تومان عنوان کرد و از پیشرفت 40 درصدی بقعه فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) در رشت خبر داد.

انتهای پیام/2300/ب۳۰  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول