اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت عنوان کرد

نقش بی‌بدیل بقاع متبرکه در تقویت باورهای دینی

امام جمعه دهدشت گفت: اعتقادات مردم وابسته به پایگاه‌های دینی است و در طول تاریخ بعد از اسلام چیزی که اعتقادات مردم را حفظ کرده همین امامزادگان بوده است.

نقش بی‌بدیل بقاع متبرکه در تقویت باورهای دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز با امام جمعه دهدشت دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس و هیئت‌ امنای اداره اوقاف کهگیلویه در این نشست با اشاره به نقش پایگاه‌های دینی در هدایت مردم وظیفه اداره اوقاف و هیئت‌ امنا و مسئولیت آنان را سنگین دانست و گفت: اعتقادات مردم وابسته به پایگاه‌های دینی است و در طول تاریخ بعد از اسلام چیزی که اعتقادات مردم را حفظ کرده همین امامزادگان بوده است.

امام جمعه دهدشت بر لزوم مدیریت فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر کارهای فرهنگی درست مدیریت شود می‌توان از تجمع‌های زائران و فرصت‌های تجمع بهره‌مندی لازم داشت.

سید نصیر حسینی با بیان اینکه امامزادگانی که نیاز به بازسازی و مرمت دارند باید در اسرع وقت مورد بررسی اوقاف قرار گیرند، گفت: هیئت ‌امنای این امامزادگان باید مشخص و کار ساخت‌وساز آن‌ها صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در ادامه افزود: امامزاده عباس واقع در روشن‌آباد از توابع کهگیلویه از جمله این امامزادگان است که باید در اسرع وقت نسبت به بازسازی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

وی فلسفه وجود امامزادگان را رسیدگی به مسائل فرهنگی و دینی خواند و خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی در صورتی اثرات معنوی بر جای می‌گذارد که با برنامه‌ریزی صحیح پیش برود.

حسینی با اشاره به مسئله تدفین اموات در جوار امامزادگان گفت: باید قانونی در این‌باره تدوین شود و به حریم امامزاده تجاوز نشود.

وی همچنین برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در جوار امامزادگان را برای معرفی و رونق‌بخشی این اماکن متبرکه اثربخش دانست و ادامه داد: باید در اجرای کارهای فرهنگی امامزادگان و مساجد را محوریت قرار داد.

عبدالنبی صمدیان نیز در سخنانی در تشریح وظایف اداره اوقاف گفت: مراقبت از ابنیه و اموال مساجد و اماکن متبرکه، توسعه و ساخت و ساز عمرانی امامزادگان از جمله وظایف این اداره محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف کهگیلویه، اجرای طرح نشاط معنوی در سطح امامزادگان را یکی از برنامه‌های فصل تابستان در حوزه کاری خود برشمرد و اظهار داشت: جشن ولایت در عید بزرگ غدیر در جوار امامزادگان برگزار خواهد شد.

صمدیان با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن با شرکت بیش از 600 نفر در سطح شهرستان در حال اجرا است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی اداره اوقاف برگزار می‌شود.

وی تعداد 77 بقعه متبرکه در کهگیلویه را متذکر شد و عنوان کرد: در سطح دهدشت و حومه بیش از 160 مسجد و مصلی دایر است.

صمدیان در ادامه افزود: از مجموع تعداد 283 مسجد در سطح شهرستان، تعداد 43 مسجد در لنده، 27 مسجد در دیشموک و 52 مسجد در بخش چاروسا وجود دارد.

وی تعامل ائمه جمعه با اوقاف در راستای توسعه مسائل فرهنگی را کمک به ارتقای امورات فرهنگی دانست و با اشاره به کمرنگ بودن فرهنگ وقف در شهرستان گفت: آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه ترویج وقف از سوی امام جمعه می‌تواند در ترویج این سنت حسنه مؤثر باشد.

صمدیان همچنین نبود فضای مناسب برای انجام امورات محوله را یکی از مشکلات اداره اوقاف دهدشت دانست و گفت: این مسئله به یک معضل برای اوقاف تبدیل شده است.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول