اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1394

طرح تکمیلی بقاع امامزادگان شهرکرد بهره‌برداری می‎شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری گفت: در صورت فراهم شدن اعتبارات مورد نیاز طرح تکمیلی بقعه امامزادگان حکیمه و حلیمه خاتون(س) در شهرکرد تا سال 1394 تکمیل و به بهره‌برداری می‎رسد.

طرح تکمیلی بقاع امامزادگان شهرکرد بهره‌برداری می‎شود

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: طرح تکمیلی امامزادگان حکیمه و حلیمه خاتون(س) در شهرکرد تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به صرف 2 میلیارد تومان اعتبار در راستای اجرای این طرح خبر داد و گفت: به منظور تکمیل این طرح 6 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که در صورت تأمین این میزان اعتبار این طرح تا سال 94 به بهره‌برداری می‌‎رسد.

طباطبایی با بیان اینکه در سال گذشته، هشت طرح جامع عمرانی برای بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری تهیه و تصویب شد، تصریح کرد: در این مدت دو ضریح و دو گنبد نیز برای امامزادگان این استان ساخته و نصب شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهار محال و بختیاری با اشاره به افزایش درآمد امامزادگان استان اظهار کرد: درآمد بقاع استان در سال 91 در مقایسه با سال قبل از آن 20 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بر ضرورت نوسازی و به‌سازی اماکن زیارتی استان تأکید کرد و گفت: از ابتدای سال 92 و با تدوین طرح جامع عمرانی مربوط به هر بقعه و با توجه به شرایط اقلیمی و زائرپذیری، عملیات نوسازی و توسعه حرم 45 امامزاده در استان آغاز شد که تاکنون افزون بر 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

طباطبایی تصریح کرد: علاوه بر این تعداد طرح عمرانی، ساخت 50 مسجد جدید در استان از دیگر برنامه‌های در دست انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نام‌گذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و مراکز علمی را سنگین کرده است، مجموعه‌های فرهنگی کشور مانند دانشگاه‌ها و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات و ... با برداشتن قدم‌های بلند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید تلاش کنند.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول