اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در گیلان صورت گرفت

تشکیل شورای فرهنگی بقاع متبرکه در صومعه‌سرا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از تشکیل شورای فرهنگی با هدف نظارت بر کانون‌های فرهنگی مستقر در بقاع متبرکه این شهرستان برای نخستین‌بار در گیلان خبر داد.

تشکیل شورای فرهنگی بقاع متبرکه در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف در جمع خبرنگاران این شهرستان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رجب، اظهار کرد: رجب ماه پربرکت و سرشار از مهر الهی نسبت به بندگانش است.

وی، راز و نیاز و مناجات با خداوند را نیاز ذاتی و درونی بشر خواند و افزود: ماه رجب به‌ویژه ایام‌البیض فرصت و بهانه‌ای مغتنم برای نزدیکی بنده به معبود بی‌همتای خود است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با اشاره به برپایی مراسم اعتکاف در مساجد این شهرستان، تصریح کرد: مساجدی که دارای گنجایش و فضای مناسب‌تری باشند با رایزنی اداره تبلیغات اسلامی برای برپایی مراسم اعتکاف در صومعه‌سرا مهیا می‌شوند.

وی از برگزاری ضیافت افطاری در پنجمین شب از ماه مبارک رجب در بقاع متبرکه صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: این مراسم معنوی در دو بقعه متبرکه «مهدی آقا» صومعه‌سرا و «سید ابراهیم» گوراب‌زرمیخ برگزار می‌شود.

به گفته وی، در مراسم مذکور از دو هزار نفر زائران و مسافران روزه‌دار پذیرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا با بیان اینکه اجرای برنامه‌های مختلف در بقاع متبرکه با هدف تبدیل به یک فضای فرهنگی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی، حضور مکرر مردم در اماکن مذهبی را مهم خواند و متذکر شد: تمام اقشار جامعه باید با اماکن مذهبی به عنوان محور و قطب فرهنگی کشور ارتباط بیشتری برقرار کنند.

خادم‌شریف به تشکیل شورای فرهنگی بقاع متبرکه در صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: این شورای فرهنگی برای نخستین‌بار در گیلان در صومعه‌سرا تشکیل شده است.

وی، هدف از تشکیل این شورای فرهنگی را نظارت بر عملکرد کانون‌های فرهنگی مستقر در بقاع متبرکه صومعه‌سرا دانست و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ افراد نخبه فرهنگی برای ارتقای کانون‌های فرهنگی مستقر در بقاع متبرکه صومعه‌سرا از دیگر اهداف این شورا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا اضافه کرد: از این پس برنامه‌ریزی تمام کانون‌های فرهنگی بقاع متبرکه صومعه‌سرا زیرنظر شورای فرهنگی مذکور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی، اذعان کرد: حضور بیشتر نسل جوان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی در بقاع متبرکه، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد روحیه معنوی آنها را فراهم می‌کند.

خادم‌شریف با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا اکنون دارای 63 بقعه متبرکه و بالغ بر 250 مسجد است، خاطرنشان کرد: این میزان اماکن مذهبی در صومعه‌سرا نشانه قدرت بالای روحیه معنوی در مردم این منطقه است.

انتهای پیام/84003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول