اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

برگزاری مراسم ارتحال امام در 300 بقعه متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی در 300 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

برگزاری مراسم ارتحال امام در 300 بقعه متبرکه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم بعد از ظهر امروز در نشست ستاد استانی بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت حرکت پیامبر‌گونه آن امام است و باید در بزرگداشت مقام ایشان و انتقال آموزه‌ها و توصیه‌های ایشان به نسل آینده تلاش کنیم.

مسئول کمیته امور اجتماعی و خیرین ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام (ره) افزود: مراسم ارتحال حضرت امام(ره) از روز سیزدهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

حسینی مقدم اضافه کرد: در حرم مطهر سید علاءالدین حسین و علی‌ابن حمزه نیز مراسم ارتحال حضرت امام (ره) پیش‌بینی شده و در مورد مسائل پشتیبانی از محل موقوفات منطبق در حمایت از این حرکت استفاده می‌شود.

برگزاری 260 مراسم سالگرد ارتحال در فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست از برگزاری 260 مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) و قیام 15 خرداد در این استان خبر داد.

محمد رضایی افزود: این مراسم به‌صورت متمرکز در شهرستان‌ها و بخش‌های این استان برگزار می‌شود که جدا از مراسم‌ مساجد محله‌ای و امامزادگان و بقاع متبرکه فارس است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه فرهنگی امام‌شناسی، همایش بررسی مقایسه‌ای ویژگی‌های رهبری امام (ره) با دیگر رهبران جهان،‌ همایش مقایسه‌ای شخصیتی رهبری مقام معظم رهبری با دیگر رهبران جهانی، خاطره‌گویی دوران انقلاب و امام راحل (ره) در مساجد از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت این ایام است.

برگزاری مسابقه شعر و قصه‌نویسی برای نسل جوان درباره شخصیت امام راحل (ره)، برگزاری همایش علمی مقایسه تدبیری نظرات سیاسی امام (ره) در مورد اتفاقاتی که رخ داد، برگزاری مراسم ختم قرآن و شبی با قرآن از دیگر برنامه‌های ایام ارتحال بود که رضایی به آن اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ابراز داشت: در 400 مسجد این استان مراسم ارتحال برگزار می‌شود و از شخصیت‌های مطرح علمی و مذهبی برای سخنرانی در این مراسم‌ دعوت شده است.

انتهای پیام/2448/ق30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول