اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه پزشکی کرمان

مردم به نظام و ولایت رأی می‌دهند / رئیس جمهور منتخب باید از گذشته‌ها عبرت بگیرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری با هر گرایشی باید بدانند که رأی مردم به آنها رأی به شخص نیست، بلکه رأی آنها به نظام و ولایت مطلقه فقیه است.

مردم به نظام و ولایت رأی می‌دهند / رئیس جمهور منتخب باید از گذشته‌ها عبرت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عارفی پیش از ظهر امروز در آیین سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و گرامیداشت قیام 15 خرداد در محل مسجد امام خمینی (ره) مرکز استان اظهار داشت: امام کاظم (ع) مظلومانه پس از تحمل 14 سال اسارت به شهادت رسید.

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در 15 خرداد سال 42 بیان کرد: 15 خرداد سالروز انقلاب فرهنگی در برابر فرهنگ منحط غرب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه مورد طمع دشمنان اسلام بود و با هم‌مرزی با بلوک شرق و دارا بودن منابع گاز و نفت در دست داشتن بزرگترین و تنها تنگه انرژی جهان توجه دنیای غرب و شرق را معطوف خود کرده بود.

عارفی با تاکید بر اینکه دشمنان دین، مذهب و علمای اسلام را مانع رسیدن به اهداف خود می‌دانستند، تصریح کرد: دشمنان برای تسلط بر ایران جنگ فرهنگی را به عنوان زیربنای جنگ نظامی و اقتصادی برنامه‌ریزی کردند.

وی افزود: دشمنان با توجه به اینکه دین اسلام و شیعه را مانعی برای خود می‌دانستند، برنامه‌هایی را برای تخریب دین مبین اسلام و شیعه در دستور کار قرار دادند.

عارفی سران کشورها از جمله شاه ایران را از عاملان جنگ فرهنگی دشمن خواند و اذعان داشت: به همین علت موج و حرکتی از سوی غربی‌ها در ایران به‌وجود آمد و روحانیت شیعه در برابر آنها ایستاد و به همین علت دشمن خواست که روحانیت را از چشم مردم بیندازد.

وی ابراز داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف خود حمله به اسلام و دفاع از بهاییت و فرقه‌های ضاله را دنبال کرد تا توجه انسان‌های معنویت‌روش را به آنها جلب کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دشمن بر علیه علمای شیعه وارد صحنه شد تا شخصیت آنها را بشکند و آنها را در چشم مردم کوچک کند، گفت: دشمن به دنبال شکستن قدرت علمی، دینی و مردمی روحانیان بود.

امام راحل تمدن نوین و مدرن اسلامی را پایه‌گذاری کرد

عارفی خاطر نشان کرد: علمای اسلام برای مقابله با این پدیده حرکت‌های زیبایی کردند و تمدن مادی‌گرایی غرب و تمدن دینی در برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و این اتفاقات در زمان حکومت پهلوی روی داد.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی ایدئولوژی و تئوریسن دینی به دست پرتوان امام خمینی (ره) افتاد و شاه هم فرماندهی ظاهری غرب‌گرایی را داشت، اذعان داشت: امام راحل به بازسازی و بازخوانی مکتب اسلام پرداخت و شاگردانی مانند آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مفتح و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای فرماندهی تربیت کرد و تمدن نوین و مدرن اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

این مسئول بیان کرد: محمدرضا شاه سفری را به قم انجام داد و مسئله انقلاب سفید را مطرح کرد و روحانیت شیعه را ارتجاع سیاه خواند که امام خمینی (ره) در مقابله با این حرکت نوروز سال 42 را عزای عمومی اعلام کرد که با تک بزرگ بر علیه فرهنگ تمدن غرب هجوم ماموران شاه به مدرسه فیضیه روی داد که پدیده عجیب و خطرناک و فاجعه عظیمی بود که جهان اسلام از ابتدا تاکنون به خود دیده است.

15 خرداد نخستین مبارزه میدانی جبهه اسلام با جبهه غرب است

عارفی با اشاره به اینکه در حمله عوامل شاه به مدرسه فیضیه تعدادی از طلاب به شهادت رسیدند، عنوان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را در چهلمین روز درگذشت این شهدا صادر کرد و مردم ایران متوجه شدند که خطر بزرگی در راه است.

وی اذعان داشت: شاه، مردم و علما را تهدید به زندان و مرگ کرد، اما این تهدیدات بر روند انقلاب اسلامی و فرماندهی آن تاثیری نداشت و امام خمینی (ره) قبل از 15 خرداد 42 در سخنرانی خود برای نخستین بار به صورت شاخص به شخص شاه حمله کرد و وی را فردی صهیونیستی معرفی کرد و مردم و علما را به دفاع از اسلام فرا خواند و این بیانات به سرعت در جهان اسلام منتشر شد.

عارفی با بیان اینکه در ساعت چهار بامداد روز 15 خرداد سال 42 امام خمینی (ره) را در منزل دستگیر کردند، افزود: مردم قم در ساعت 10 صبح همان روز از این ماجرا مطلع شدند و به خیابان‌ها ریختند و عوامل شاه هم 10 تا 15 هزار نفر از معترضان را به شهادت رساندند.

غزه، لبنان و سوریه سنگر کمین اسلام هستند

وی 15 خرداد را نقطه عطف تمدن اسلامی در برابر تمدن غرب خواند و ابراز داشت: این روز نقطه عطفی در تمدن اسلامی است و نخستین مبارزه میدانی جبهه اسلام با جبهه غرب است.  

این مسئول حضور مردم، رهبری، شهادت‌طلبی و توجه به ارزش‌های دینی را از عناصر مهم واقعه 15 خرداد برشمرد و تصریح کرد: اگر ما امروز حرفی را در جهان برای گفتن داریم، مدیون امام راحل و شهدای 15 خرداد هستیم.

عارفی با اشاره به اینکه مردم در برابر تمدن پوشالی غرب از هیچ قدرتی نترسیدند، اظهار داشت: حضور مردم اوج موفقیت نظام است.

وی اذعان داشت: اگر حضور مردم نبود، مشکلاتی که از سوی دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، انقلاب اسلامی را از پای درآورده بود.

عارفی با اشاره به موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف از جمله انرژی هسته‌ای، ‌سلول‌های بنیادین، هوا فضا و اخلاق اجتماعی و دینی بیان کرد: دنیای اسلام در مسیر بیداری قرار دارد و این مسیر را مدیون مردم، رهبری و شهدای ایران است.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه جاری دومین انقلاب و تمدن نوین اسلامی را رقم می‌زند و مردم در این روز به دشمنان نشان می‌دهند که چگونه پشت سر ولایت فقیه هستند و حماسه‌سازی می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: جهان امروز ایران را سنگر فرماندهی بیداری اسلامی و آمریکا را سنگر فرماندهی تمدن پوسیده غرب می‌داند و غزه، لبنان و سوریه سنگر کمین اسلام و رژیم صهیونیستی سنگر کمین دشمنان اسلام هستند.

عارفی با تاکید بر اینکه باید حرکت دشمن را رصد کرد و سنگر‌ها را جابه‌جا نکنیم، افزود: دشمن به دنبال ایجاد اندیشه‌هایی مبنی بر عدم حضور تمام سلایق در انتخابات ایران بود که با درایت و برنامه‌ریزی شورای نگهبان تمام سلایق در صحنه حضور دارند.

به دور از مسائل ناسیونالیستی و خرافه‌پرستی رأی دهید

وی با اشاره به اینکه در بیشتر انتخابات حضور مردم ایران بالای 70 درصد بوده است، بیان داشت: اصل انتخابات در غرب یکی از بازی‌های صهیونیست‌ها است در حالی که در ایران مردم تصمیم می‌گیرند.

عارفی گفت: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به این نکته توجه داشته باشند که مردم برای رفع مشکلات به آنها رأی می‌دهند و مردم هم باید به دور از مسائل ناسیونالیستی و خرافه‌پرستی به افرادی رأی دهند که برای شهر مفیدتر هستند و استان کرمان را متحول کنند.

رئیس جمهور منتخب باید از گذشته‌ها عبرت بگیرد

این مسئول تصریح کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری با هر گرایشی باید بدانند که رأی مردم به آنها رأی به شخص کاندیدا نیست، بلکه رأی به نظام و ولایت مطلقه فقیه است.

عارفی اذعان داشت: رئیس جمهور منتخب باید از گذشته‌ها عبرت بگیرد و بداند که هر کس با ارزش‌ها و ولایت فقیه درافتد، مردم از وی دور می‌شوند.

وی تصریح کرد: هر قدر رئیس جمهور با ولایت زاویه بسازد، مردم هم با وی زاویه می‌سازند و اگر به تعهدات عمل نکنید، رسواتر از بنی‌صدر بیرون می‌روید.

انتهای پیام/80019/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول