اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی یونسی در کاشان:

طوفان انتخابات هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند / مالک واقعی نظام مردم هستند

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات با بیان اینکه مالک واقعی نظام مردم هستند گفت: طوفان انتخابات هر توطئه‌ای را خنثی کند.

طوفان انتخابات هر توطئه‌ای را خنثی می‌کند / مالک واقعی نظام مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی یونسی یک‌شنبه شب در بیت‌العباس این شهرستان، با تسلیت ارتحال آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری از وی به عنوان عالمی فداکار، زاهد، یار قدیمی امام و پناهگاه رزمندگان و مستضعفان نام برد.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، در ادامه کشور را دارای دو سرمایه مادی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: ذخائر نفت و گاز، کشاورزی، دریا و سایر موهبت‌های خدادادی سرمایه‌های مادی هستند که به دلیل مصرف بیهوده، اسراف و همراه شعار شدن اتلاف می‌شوند.

یونسی با بیان اینکه ترجیح می‌دهیم با فقر زندگی کنیم اما از منابع به‌طور صحیح استفاده کنیم ابراز داشت: نمونه آن واردات بی‌رویه‌ای است که از یک سو موجب واریز شدن درآمد نفتی به حساب چینی‌ها می‌شود و از سویی دیگر با ورود اجناس آنها به بازار تولید ملی خود را از بین می‌بریم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه کاشان در امر صنعت در گذشته بیان داشت: آنقدر اجناس نامرغوب خارجی اما ارزان به بازار ریخته شد که کارخانجات این منطقه تعطیل و نیمه تعطیل شدند.

این فعال سیاسی در ادامه از امام راحل، شهیدان بهشتی و مطهری، مقام معظم رهبری، برخی مسئولان گذشته، شهدا و جانبازان و مدیران با تجربه کشور به همراه فرهنگ و تاریخ درخشان ملت ایران به عنوان سرمایه‌های معنوی این سرزمین یاد کرد.

وی با اذعان بر ضرورت گردش قدرت و فراهم کردن بستر برای ظهور استعدادهای درخشان در کشور بیان داشت: ورود مدیران جوان پذیرفتنی است اما آنها باید در کنار مدیران باسابقه بیاموزند نه آنکه با تجربه‌ها را کنار زده و از خیابان شخص جایگزین کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری افزود: هر هشت سال یک‌بار فرصت طلایی برای این ملت پدید می‌آید تا دست به بازنگری و تغییر رو به جلو یا عقب بزند و اکنون این موقعیت فراهم شده است.

وزیر اسبق اطلاعات، انتخاب را حق ملت دانست و بیان داشت: عده‌ای انتخابات را تشریفاتی می‌دانند و برای مردم این حق را قائل نیستند.

به گفته وی، قانون اساسی ما انتخاب همه مسئولان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم را از ناحیه اراده ملت می‌داند چراکه مالک واقعی این نظام مردم هستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق حماسه سیاسی در انتخابات تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند انتخابات را آن چنان در نظر مردم کوچک کنند که دیگر این ملت، میلی به شرکت در آن نداشته باشند چون می‌ترسند اگر همه بیایند آنها را کنار زده و اگر انتخابات پر رونق شود یک گرایش ویژه رأی ‌آورد.

یونسی با تأکید بر پرهیز از تحلیل‌های روشنفکرانه مبنی بر بی‌تأثیر بودن رأی یک فرد، خطاب به حاضران گفت: باید آنقدر در این صحنه شرکت کنید که طوفان انتخابات هر توطئه‌ای را خنثی کند.

وی همچنین حضور هاشمی را ناشی از احساس وظیفه وی دانست و گفت: هاشمی با دادن آبرویش به صحنه آمد البته عزیزتر و برای ملت و کشور به سرمایه‌ای بزرگ تبدیل شد.

یونسی با بیان اینکه رد صلاحیت هاشمی بهانه‌ای برای شرکت نکردن در عرصه انتخابات نیست عنوان کرد: اگر این مطلب بهانه عده‌ای برای عدم حضور در انتخابات است باید بدانند هاشمی رفسنجانی در بیانیه خود مردم را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کرده است.

عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ادامه اضافه کرد: اگر امروز هاشمی در صحنه رقابت نیست فردی مثل روحانی در سطحی پایین‌تر اما جوان‌تر در خدمت ملت است.

یونسی روحانی را فردی خواند که در رفع تحریم‌ها نقش داشته و به عنوان فردی معتدل می‌تواند با همه افراد معتدل کار کند.

وی با اشاره به اینکه برچسب گروهی و حزبی به روحانی نمی‌خورد مدعی شد: روحانی بهترین و مناسب‌ترین فرد برای عبور دادن کشور از نابسامانی اقتصادی و سوءمدیریت و تحریم بین‌المللی است.

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول