اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری در یاسوج برگزار شد

گردهمایی سراسری مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور

با حضور مسئولان کشوری و استانی گردهمایی سراسری مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به میزبانی یاسوج در سالن اجتماعات صدا و سیمای این استان برگزار شد.

گردهمایی سراسری مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امروز گردهمایی سراسر مسئولان ستادی و استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با حضور دبیر ستاد عالی مساجد کشور، معاون فرهنگی ستاد، معاون پژوهشی ستاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل صدا و سیما و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری استان در سالن اجتماعات صدا و سیمای این استان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام رضا قاسمی به تشریح وضعیت جغرافیایی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته 350 امامزاده در این استان وجود دارد که حضور مردم استان در زمان قبل و بعد از جنگ زبان‌زد خاص و عام همگان بوده و همواره در حمایت از امام و رهبری در قالب حلقه‌های مختلف حمایت خود را اعلام کردند.

وجود 406 کانون فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی را حضور گسترده و بی‌نظیری خواند و اظهار کرد: این استان هزار و 800 شهید به انقلاب و نظام تقدیم کرده که همواره پیش‌رو در حمایت از رهبری و نظام هستند.

وی تعداد برادران حوزه علمیه در کهگیلویه و بویراحمد را 350 نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 200 خواهر طلبه در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند که این استان علمای بزرگی همچون سید علی بهبهانی و مرحوم سید کرامت‌الله ملک‌حسینی را در خود جای داده است.

وجود 800 مکان مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام قاسمی به تعداد مکان‌های مذهبی موجود در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته 800 مکان مذهبی در این استان وجود دارد که در حال حاضر 406 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان وجود دارد و خدمات ارزشمندی را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد کانون‌های تخصصی در این استان 18 کانون بوده که در سال گذشته 53 کانون در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مسئول استانی هدف از برگزاری این همایش کشوری را تبیین برنامه‌های که باید در طول سال مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا کنند بیان کرد و گفت: برنامه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته می‌شود و نتیجه به کلیه استان‌ها ارسال می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های امروز این همایش را برگزاری کمیسیون‌های آموزش و پژوهش، کمیسیون مالی و اداری و کمیسیون خبرگزاری‌ها با حضور کلیه اعضا نیز عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول