اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت

معرفی سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد فارس

با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی به عنوان سرپرست جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس معرفی شد.

معرفی سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از کانون‌‌های هنری مساجد فارس روابط عمومی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به اینکه باید نقاط قوت در دبیرخانه کانون‌های مساجد تقویت شود، اظهار داشت: فلسفه تغییر مدیریت‌ها اجرای هر چه بهتر توانمندی‌های موجود است که در راستای خدمتگزاری بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

احمد همتی‌بوشهری ضرورت کار در مساجد را بر اساس محور و رویکرد دینی خواند و افزود: مسجد نباید تنها محلی برای عبادت باشد چراکه امروزه غرب در جنگ سرد به مقصد خود نرسیده و با هجمه‌های جنگ نرم علیه ما اقدام می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه غربی‌ها در عراق و افغانستان به مراد و مقصود خود نرسیدند، اضافه کرد: غرب از این دو کشور دست خالی بیرون آمد و امروز نیز تجربه قبل خود را برای سوریه دوباره تکرار می‌کند که با یاری خداوند دوباره با شکست روبه‌رو می‌شود.

همتی‌بوشهری تصریح کرد: قرآن و نهج‌البلاغه همراه با ولایت باعث شده تا انسان در خط سیر درست گام بردارد، اما اگر این دو منهای ولایت شد، باعث انحطاط فرد و عدم رسیدن به مقصد او و همراهانش می‌شود.

وی تصریح کرد: باید در مساجد علاوه بر عمران و آبادانی، مسائل فرهنگی نیز با حضور فعال‌ترین قشر جامعه و جوانان مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره اینکه در سال 84 تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 150 کانون بود که امسال به یک‌هزار کانون ارتقا پیدا کرده، از سرپرست و پرسنل این دبیرخانه تقدیر کرد.

رضا باقری، سرپرست پیشین دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس در مراسم تودیع خود که در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه بیش از یک‌سوم مساجد فارس دارای کانون فرهنگی هنری هستند، گفت: در سال 84 تعداد کانون‌های مساجد 155 کانون بوده که این رقم به یک‌هزار کانون افزایش یافته و در نقاط مختلف استان از جمله روستاها و نقاط محروم در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 400 کتابخانه و 32 کانون تخصصی در مساجد استان فارس یادآور شد: این کانون‌ها در رشته‌هایی نظیر قرآن، نماز، مهدویت، ورزش، آموزش، پژوهش، تبلیغات و انتشارات، سرود، تئاتر، همایش‌ها و مناسبت‌ها و عفاف و حجاب در حال فعالیت هستند.

سرپرست پیشین دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در یک‌هزار و 400 مسجد، گفت: 47 مرکز خانه نور و 10 مرکز شکوفه‌های بهشت نیر فعالیت‌های قرآنی را به عموم مردم و به ویژه جوانان و نونهالان ارائه می‌دهند.

وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد فارس را از شاخص‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان در سال 91برشمرد و با اشاره به سایر برنامه‌های اجراشده تصریح کرد: آموزش و هم‌اندیشی مربیان عفاف و حجاب،  توزیع 180 دوربین دیجیتال، اجرای طرح خانه روشنان محله و فروع دین در 32 نقطه از این استان، افتتاح 68 کتابخانه در کانون‌های مساجد فارس در 30 شهرستان در دهه کرامت و ولایت از جمله برنامه‌ها بود.

باقری با اشاره به توزیع 800 جلد قرآن کریم، یک‌هزار و 120 کارتن کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای شامل 280 قفسه، یک‌هزار صندلی، 400 میز، ادامه داد: هماهنگی برای بازدید اماکن فرهنگی، تفریحی و ورزشی، اعزام نخبگان روستایی به کنگره مشهد مقدس، دوره آموزشی ساخت بازی‌های کامپیوتری، اعزام هنرمندان برادر و مسئولان واحد خواهران کانون‌ها به اردوی اندیشه‌های آسمانی نیز در سال 91 اجرا شده است.

سرپرست جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس نیز در مراسم معارفه خود با اشاره به آیه 18 سوره مبارکه توبه خاطرنشان کرد: این آیه یک بعد نرم‌افزاری دارد و آن پیروی از ولایت است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی با اشاره به اینکه باید پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های مساجد همدلی و وفاق را در خود ایجاد کنند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع روحانیون استان خراسان شمالی بر این مهم صحه گذاشتند.

وی اضافه کرد: مسجد، دولتی نباشد بهتر است، اما این به آن معنا نیست که دولت کمک نکند و ما معتقدیم که نباید مسجد به دولت متکی شود.

سرپرست جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد مجمع خیرین مسجدساز با عنوان «یاوران مسجد»، گفت: این مجمع باید با حمایت نماینده ولی فقیه در فارس ایجاد و با وحدت و همدلی برای عمران معنوی مساجد همکاری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دنیایی که می‌خواهد آباد باشد باید از خروجی یک مسجد صورت پذیرد، ادامه داد: باید در مساجد نیازهای نوجوانان و جوانان شناسایی و به آن رسیدگی شود.

نیازی با تاکید بر اینکه 97 درصد افراد مسجدی پرونده قضایی ندارند، متذکر شد: توجه به مسجد جامعه را از انحرافات دور می‌کند و باعث واکسینه شدن جامعه در برابر بلایا می‌شود.

سرپرست جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس اذعنا داشت: مسجد یکی از مکان‌هایی است که در روز قیامت از ما به خدا شکایت می‌کند و همگی در این راه باید به آبادانی خانه خدا در روی زمین اقدام کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول