اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی مساجد کشور مطرح کرد

ارزیابی مناسب از عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد عالی مساجد کشور با بیان این‌که نزدیک به 80 درصد مساجد کهگیلویه و بویراحمد کانون فرهنگی و هنری دارد، گفت: وجود چنین امری نشان از انجام وظایف محوله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان دارد.

ارزیابی مناسب از عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در یاسوج از زحمات مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساماندهی و خدمات‌رسانی به کانون‌های مساجد تقدیر کرد و گفت: با توجه به این‌که 476 مسجد در این استان به ثبت رسیده و از این تعداد 406 مسجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند، باید گفت وجود این تعداد نشان از فعالیت خوب مسئولان و متولیان امر استانی دارد.

دبیر ستاد عالی مساجد کشور ادامه داد: با وجود این‌که محرومیت به وضوح در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد قابل مشاهده است و مسئولان فرهنگی این استان با کمترین امکانات به نقطه‌ای رسیدند که حداقل 80 درصد مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری است.

سلیمانی، انجام چنین فعالیت‌های را فرصتی مناسب برای این استان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 92 شاهد گام‌های بلندتر و ارائه خدمات بیشتری از سوی مسئولان استانی در این عرصه باشیم.

وی، حماسه سیاسی را رویداد بزرگ در سطح کشور دانست و گفت: اعضای مسئولان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان عناصر فرهنگی نباید نسبت به حماسه سیاسی در سطح کشور بی‌تفاوت باشند.

مسئولان فرهنگی به وظایف سیاسی خود واقف باشند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حماسه یک زیرساخت فرهنگی دارد و حماسه دینی بدون فرهنگ دینی قابل تفسیر نیست؛ از این رو تمامی کسانی که در حوزه فرهنگ خدمت می‌کنند، باید نسبت به حماسه سیاسی نقش خود را ایفا و احساس تکلیف کنند.

دبیر ستاد عالی مساجد کشور، مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های فرهنگی در سال حماسه سیاسی را توجه به ایجاد روحیه امید و نشاط در مردم و تقویت آن و ایجاد آگاهی و بصیرت در میان مردم و تقویت این آگاهی و بصیرت دانست.

سلیمانی گفت: به عنوان فرهنگ‌بانان حوزه مساجد باید مسجد را به عنوان نخستین پایگاه حماسه بشناسیم و برای انتخاب اصلح تلاش کنیم و به معیارهای توجه شود که نه فقط برای این ماه؛ بلکه برای تاریخ زندگی بشریت به عنوان یک ملاک بتواند مدنظر قرار گرفته شود.

وی در پایان گفت: در انتخاب اصلح ما تنها به دنبال رئیس جمهور نیستیم؛ بلکه انتخابات مهم شوراهای شهر و روستا و خبرگان رهبری نیز در سطح کشور برگزار می‌شود که اگر این مسئله یک بار از دیدگاه قرآن به آن پرداخته شود، قطعاً برای مراحل بعد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول