اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

اجرای 97 طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 97 طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان زنجان اجرا می‌‌شود.

اجرای 97 طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان زنجان

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌ها طی سال جاری طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از محل اعتبارات صنعت و معدن با نرخ سود 13 درصد تسهیلات دریافت می‌کنند، که اعتراضاتی به این دستورالعمل‌ صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر کارخانه‌های دارو نیاز به تسهیلات داشته باشند در ستاد توسعه طرح‌های کشاورزی استان زنجان به تصویب می‌رسد، خاطر نشان کرد: محدودیت زمانی نیز برای دریافت تسهیلات توسط متقاضیان طرح‌های بخش کشاورزی برداشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از چهار سال گذشته که در استان زنجان موضوع مجتمع‌های گلخانه‌ای آغاز شده است، اولویت نخست در احداث این مجتمع‌ها را به بانوان استان واگذار کردیم، اضافه کرد: در راه‌اندازی شرکت‌های خدماتی اولویت اصلی آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر از 70 درصد از کارکنان شرکت‌های خدماتی شامل مردان می‌شود، تصریح کرد: بیش از 70 درصد از کارکنان مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز زنان هستند.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه صادرات نهال استان زنجان به سایر استان‌ها از جمله موفقیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده است، یادآور شد: بیش از یک میلیون و نیم اصله نهال شناسه‌دار در استان تولید شد که استان در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

*کاهش 35 درصدی استفاده از کود شیمیایی در زنجان

وی با اشاره به اینکه در مجموع 115 هزار تن کود بیولوژیک در استان زنجان تولید شده است، ادامه داد: با این افزایش تولید، استفاده از کود شیمیایی در استان 35 درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نقشه بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان تهیه شده است، اذعان داشت: ضریب مکانیزاسیون استان نیز با بیش از 850 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه نخست کشوری را در تامین بذر غلات اصلاح شده کسب کرده است، خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان رتبه دوم کشور را در زمینه تولید بدر اصلاح شده حبوبات دارد.

نهاوندی پور با بیان اینکه استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در اجرای عملیات مهار سن گندم شده است، تصریح کرد: در سال 90 بیش از 300 هکتار مبارزه با سن گندم شده است که این رقم در سال گذشته یک هزار و 600 هکتار بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش 35 درصدی تولید آبزیان و حفظ رتبه نخست توسعه آبزی‌پروری از دیگر موفقیت‌های استان زنجان به شمار می‌‌رود، ادامه داد: ایجاد  نخستین ایستگاه تحقیقات دام سبک توسط بخش خصوصی از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/73006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول