اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان گلستان:

شبکه پایش اقلیم کشاورزی گلستان نیازمند توسعه است + تصاویر

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: شبکه پایش اقلیم در استان برای کارآیی و استفاده بهینه از آن نیازمند توسعه جدی است.

شبکه پایش اقلیم کشاورزی گلستان نیازمند توسعه است + تصاویر

سعید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: شبکه فعلی از سال 1390 با بودجه‌ای حدود 7 میلیارد ریال در هشت منطقه استان احداث شده است.

ایستگاه‌های اقلیم کشاورزی خارج از زمین‌های کشاورزی بنا شده است

وی ادامه داد: محل نصب این شبکه‌ها خارج از زمین‌های کشاورزی احداث شده تا بدون تحت تاثیر گرفتن از محیط پیرامونی خود از جمله رطوبت زیاد، اطلاع‌رسانی صحیحی به مرکز مخابره کند.

باقری یادآور شد: گمیشان، مزرعه نمونه آق‌قلا، چپر قویمه، کرند، ایمر ملاساری، گلیداغ، قازان قایه و اقچی بزرگ هشت نقطه‌ای هستند که دستگاه‌های مرتبط با شبکه در آنجا نصب شده است.

وی تصریح کرد: در برنامه اصلی این پروژه 20 نقطه پیش‌بینی شده که باید برای تامین بودجه آن در استان تلاش شود.

 

نقش شبکه پایش اقلیم در پیشگیری از سیل و آتش‌سوزی

این مسئول گلستانی با اشاره به کاربرد این ایستگاه‌ها در استان ادامه داد:‌ این شبکه می‌تواند علاوه بر فواید و تاثیرگذاری مثبت بر بخش‌های مختلف کشاورزی در موضوع پیشگیری بخش‌هایی مانند سیل و آتش‌سوزی منابع طبیعی نیز نقش ایفا کند.

باقری خاطرنشان کرد:‌ پیامد مثبت فعالیت این سامانه و نقش تاثیرگذار آن بر کشاورزی استان می‌تواند نقش موثری در افزایش بازدهی از زمین‌های زراعی داشته باشد.

وی با تشکر از همکارانش در نصب و راه‌اندازی شبکه پایش اقلیم کشاورزی یادآور شد: تلاش شبانه‌روزی همکارانم که با تمام وجود برای نصب و راه‌اندازی این سیستم اطلاع‌رسانی تلاش کرده‌اند، قابل تقدیر است.

باقری تاکید کرد: چنین طرحی برای نخستین بار در سطح کشور اجرا شده و همین موضوع می‌تواند نشان از جدیت هواشناسی استان برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر توسعه این استان محروم و کمتر توسعه‌یافته باشد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد؛ این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول