اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس اداره جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

ارائه 4700 طرح کشاورزی در کرمان

‌رئیس اداره جهاد کشاورزی کرمان گفت: استان با ارائه بیش از 4 هزار و 700 طرح رتبه نخست تعدد طرح‌های کشاورزی را داراست و در بسیاری از بخش‌ها افزایش تولید داشته است.

ارائه 4700 طرح کشاورزی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی محصولات ارگانیک اظهار کرد: استان کرمان با ارائه بیش از 4 هزار و 700 طرح رتبه نخست تعدد طرح را دارد و در بسیاری از بخش‌ها افزایش تولید داشته است.

وی تصریح کرد: در شمال استان کرمان حدود 750 واحد مرغداری وجود دارد و سالانه 20 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام و 36 هزار تن مرغ توزیع می‌شود که با این روند نیاز استان کرمان تأمین است.

ملایی با اشاره به اینکه سالانه 14 هزار تن تولید تخم‌مرغ در شمال استان کرمان داریم، افزود: 6 هزار تن تخم‌مرغ از استان‌های دیگر به کرمان وارد می‌شود که در زمینه تولید تخم‌مرغ نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است و در این صورت طی دو سال آینده خودکفا می‌شویم. 

وی اضافه کرد: در تولید گوشت قرمز از جمله گاو و گوسفند در استان کرمان کمبود نداریم و تولید در استان به 26 هزار تن می‌رسد.

ملایی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 450 تن شیر تحویل کارخانه لبنیات می‌شود که غیر از شیر خریداری شده در سطح استان‌ و مجموع تولید شیر 240 هزار تن است که در صورت رفع مشکل علوفه دام‌ها، نیازی به وارد کردن شیر از استان‌های دیگر نیست، البته به علت خشکسالی و شرایط اقلیمی، توسعه کشاورزی در استان کرمان سخت است و باید اشتغال به سمت کارهایی برود که نیاز کمتری به آب دارد.

وی گفت: برای آبیاری تحت فشار که از اولویت‌های اصلی ما در استان کرمان است، کار را از سال 71 آغاز کرده‌ایم و در این زمینه 42 هزار و 640 هکتار زیرپوشش قرار گرفته است و 12 هزار هکتار از این میزان طی دو سال گذشته انجام شده که حدود 60 درصد کار این حوزه در دولت دهم صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تصریح کرد: طی سال جاری نیز حدود 20 هزار هکتار از مزارع زیر‌پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد و‌ با توجه به اینکه آبیاری نوین در آب‌های باکیفیت پایین قابل اجرا نیست‌ در شمال استان کرمان در سطح 200 هزار هکتار می‌توانیم آبیاری تحت فشار را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از آب در انتقال آن از دست می‌رود، حدود 36 هزار کیلومتر اجرای کانال برای استحصال آب باید انجام شود که 12 هزار و 500 کیلومتر آن اجرا شده‌ و با اجرای این کانال‌های انتقال آب‌ در مصرف صرفه‌جویی شده و آب کمتری به هدر می‌رود.

این مسئول گفت: سرمایه‌گذاری‌‌های خوبی در بخش کشاورزی انجام شده است و باید از این فرصت استفاده ویژه کرد، همان طور که در برنامه پنجم توسعه باید هر سال پنج درصد افزایش محصولات ارگانیک را داشته باشیم که‌ امروزه محصولات گردو و گل محمدی در کرمان به صورت ارگانیک هستند.

انتهای پیام/2446/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول