اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان اعلام کرد

توزیع 144 میلیون لیتر سوخت بین بهره‌برداران بخش کشاورزی کردستان

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: بیش از 144 میلیون و 600 هزار لیتر سوخت در سال گذشته در بین بهره‌برداران بخش کشاورزی کردستان توزیع شده است.

توزیع 144 میلیون لیتر سوخت بین بهره‌برداران بخش کشاورزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون یاسمی در جلسه شورای صنفی کشاورزان کردستان که با حضور استاندار کردستان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: سهمیه سوخت یارانه‌ای براساس مصوبه دولت و پارامترهای تدوین شده‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی از توزیع بیش از 144 میلیون و 600 هزار لیتر سوخت در بخش کشاورزی استان خبر داد و بیان داشت: سوخت بخش کشاورزی توسط 443 فروشندگی در سطح روستاها و بیش از 60 واحد جایگاه سوخت در استان به کشاورزان تحویل می‌شود. 

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کردستان سهمیه روزانه 7 لیتر سوخت برای خودروهای کشاورزی استان که از سوی رئیس نظام صنفی کشاورزی یکی از شهرستان‌های استان مطرح شد را غیر واقعی خواند و افزود: بر اساس درخواست ادارات جهاد کشاورزی در سطح استان سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص می‌یابد.

یاسمی خاطرنشان کرد: اختصاص سوخت یک میزان به کشاورزانی که سطح مزارع متفاوتی دارند صحیح نیست و این مطلب دارای اشکالات زیادی است.

رئیس امور شعب بانک کشاورزی کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: تا زمانی که موضوعات مربوط به بخش کشاورزی به صورت پراکنده و خارج از وظایف مطرح شوند مشکلات این بخش به قوت خود باقی خواهد بود.

جمیل ویسی با اشاره به اینکه کشاورزی یک صنف عمومی است، اظهار داشت: به عنوان مثال صنف بازاریان دارای اتحادیه و تشکل نیز هستند لذا برای حل مشکلات بخش کشاورزی باید موضوعات مرتبط با این بخش گسترده‌تر شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بخش کشاورزی متشکل از زیربخش‌های مختلفی هم چون باغبانی، زراعت، دامداری و غیره است برای کسب نتیجه لازم در این بخش باید برنامه‌ریزی اساسی و اصولی صورت گیرد.

انتهای پیام/79003/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول