اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شوش خبر داد

تعویض ناوگان فرسوده کشاورزی در شوش

مدیر جهادکشاورزی شوش از تعویض ناوگان فرسوده کشاورزی با ماشین‌آلات جدید در این شهرستان خبر داد.

تعویض ناوگان فرسوده کشاورزی در شوش

علیرضا ملک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: تعویض ناوگان فرسوده با ماشین‌آلات جدید کشاورزی در شهرستان باعث افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ماشین‌آلات کشاورزی سهم بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات کشاورزی دارند توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

مدیر جهادکشاورزی شوش تصریح کرد: در این راستا تعویض ناوگان فرسوده با ماشین‌آلات جدید و نو با استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری آغاز شده است.

وی کاهش میزان ضایعات بخش کشاورزی را مهم دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم ضمن حمایت از کشاورزان، توسعه این حوزه را نیز داشته باشیم باید در زمینه آموزش کشاورزان همچنین در زمینه تأمین ماشین‌آلات مدرن که ضایعات کمتری دارند توجه ویژه‌ای کنیم.

ملک‌زاده گفت: در همین راستا تاکنون تعداد 42 دستگاه تراکتور، یک دستگاه تراکتور باغی، سه دستگاه کمباین نیوهلند، سه دستگاه چیرل پیلر و ذرت کار به ناوگان ماشین‌آلات شهرستان اضافه شده است.

*بیش از 80 درصد کشاورزان از ماشین‌آلات قدیمی استفاده می‌کنند

وی با اشاره به ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد مردم شهرستان شوش کشاورز هستند و در حال حاضر از ماشین‌آلات قدیمی استفاده می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شوش با بیان اینکه ضایعات محصولات کشاورزی بسیار بالاست، ادامه داد: برای تعویض ناوگان فرسوده کشاورزی با ماشین‌آلات به‌روزتر، جهادکشاورزی حمایت‌های فراوانی از کشاورزان این شهرستان کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 16 میلیارد و 303 میلیون ریال به کشاورزی برای تعویض ماشین‌آلات پرداخت شده است.

ملک‌زاده با تاکید بر مشارکت سایر کشاورزان در استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی جدید خاطرنشان کرد: با توجیه کشاورزان می‌توان ضمن کاهش میزان ضایعات کشاورزی می‌توان افزایش بهره‌وری و رونق بیشتر این حوزه بسیار مهم را شاهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، شهرستان شوش در شمال استان خوزستان و قطب کشاورزی استان خوزستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول