اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

کشاورزان مهاجر به لرستان در صورت استفاده از سموم کشاورزی اخراج می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ‌کشاورزان مهاجر به لرستان در صورت استفاده از سموم کشاورزی اخراج می‌شوند.

کشاورزان مهاجر به لرستان در صورت استفاده از سموم کشاورزی اخراج می‌شوند

‌به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری مقدم ظهر امروز در کارگروه سلامت لرستان در خرم‌آباد گفت: تولید محصولات ارگانیک از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

وی با اشاره به مهاجرت کشاورزان دیگر استان‌ها به لرستان افزود: کشاورزان مهاجر به لرستانی که از سموم بیش از حد کشاورزی برای تولید محصول بیشتر خود استفاده کنند، برخورد و محصول آنها معدوم می‌شود.

طاهری مقدم گفت: متاسفانه این افراد به علت استفاده بی‌رویه از سموم و مواد شیمیایی برای برداشت محصول بیشتر زمین‌های این استان را آلوده می‌کنند که امسال در صورت مشاهده تخلف با این افراد برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان لرستان در حال حاضر از لحاظ تولید محصولات سالم جزو استان‌های برتر کشور است.

طاهری مقدم یادآور شد: با توجه به آمار بالای بیکاری در لرستان باید کشاورزان لرستانی طوری برنامه‌ریزی کنند که از زمین‌های کشاورزی خود به خوبی بهره‌برداری کنند و جلوی کشاورزان مهاجر را بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از همه دستگاه‌های متولی نظیر برق، آب و ... می‌خواهیم که با جهاد کشاورزی برای جلوگیری از کشاورزان مهاجر همکاری لازم را داشته باشند.

وی به برداشت گندم از مزارع لرستان در دو شهرستان پلدختر و کوهدشت خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود، 450 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی با قیمت هر کیلوگرم بین 720 تا 750 تومان خریداری شود.

طاهری مقدم یادآور شد: برای فروش سموم در سطح لرستان 50 کلینیک گیاه‌پزشکی فعال است که کشاورزان می‌توانند سموم مورد نیاز خود را از این کلینیک‌ها خریداری کنند.

انتهای پیام/2304/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول