اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد

آغاز کشت محصول برنج در ماهنشان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: کشت محصول برنج در شهرستان ماهنشان آغاز شده است.

آغاز کشت محصول برنج در ماهنشان

اکبر طیبی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کشت محصول برنج در اراضی شهرستان ماهنشان آغاز و ادامه دارد.

وی به اهمیت کشت محصول برنج در استان اشاره کرد و افزود: شهرستان ماهنشان در کنار سایر شهرستان‏های استان محصول برنج کشت و برداشت می‏کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به سطح زیر کشت محصول برنج در ماهنشان، خاطرنشان کرد: 170 هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان به زیر کشت محصول برنج رفته است.

وی میزان سطح کشت این محصول را مناسب عنوان کرد و یادآور شد: با کشت این سطح از اراضی شهرستان نسبت به برداشت حجم قابل توجهی از محصول برنج اقدام می‏شود.

طیبی با تاکید کاشت و برداشت حجم مناسبی از محصول برنج در شهرستان ماهنشان، اظهار داشت: هر سال نسبت به کاشت و برداشت این محصول در حجم مناسب اقدام می‏شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به پیش‏بینی‏های انجام شده برای برداشت محصول برنج اشاره کرد و گفت: پیش‏بینی می‏شود 545 تن شلتوک برداشت شود.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان ماهنشان در سال‏های اخیر، خاطرنشان کرد: در سال‏های اخیر تسهیلات مناسبی برای توسعه کشاورزی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

طیبی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 800 نفر از محل تسهیلات توسعه کشاورزی اشتغالزایی شده است، افزود: اقدامات خوبی در بخش اشتغالزایی کشاورزی صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان حمایت‏های دولتی از توسعه کشاورزی شهرستان ماهنشان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با تخصیص اعتبارات مناسب کشاورزی شهرستان توسعه مناسبی یافته است.

وی به اعتبارات تخصیصی به کشاورزی ماهنشان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته تعهد شهرستان ماهنشان از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی مبلغ 129 میلیارد ریال بوده است.

طیبی ادامه داد: این تسهیلات نسبت به پرونده‏های معرفی شده به بانک در مقام مقایسه با تعهد شهرستان 119 درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان به پرونده‏های معرفی شده در بخش‏های مختلفی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش‏های تولیدات دامی شامل دام، طیور، زنبور و شیلات تعداد 270 فقره پرونده معرفی شده است.

وی با اشاره به تولیدات گیاهی شهرستان ماهنشان، خاطرنشان کرد: زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون در بخش تولیدات گیاهی قرار دارند که در این بخش تعداد 327 فقره پرونده معرفی شده است.

طیبی با بیان اینکه 33 پرونده در بخش آب و خاک و صنایع کشاورزی معرفی شده است، افزود: در صورت تحقق کامل اعتبارات اشتغالزایی مناسبی صورت می‏گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تحقق اعتبارات به پرونده‏های توسعه کشاورزی موجب ایجاد اشتغال نزدیک به 800 نفر می‌شود، گفت: اجرای طرح‏های توسعه کشاورزی موجب ارتقای بخش‏های مختلف تولیدی می‏شود.

وی به حمایت‏های مستمر از بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته حمایت‏های اعتباری و تسهیلات مناسبی از طرح‌های کشاورزی شده است.

طیبی با بیان اینکه امید است در سال‌جاری این حمایت‏ها ادامه داشته باشد، افزود: با استمرار حمایت‏های دولتی از بخش کشاورزی شاهد شکوفایی کشاورزی استان و شهرستان ماهنشان خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان تولیدات کشاورزی ماهنشان را یادآور شد و گفت: محصولات تولیدی شهرستان ماهنشان دارای کیفیت و کمیت قابل قبولی است.

وی به برگزاری دوره‏های آموزشی برای کشاورزان اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان در راستای افزایش اطلاعات علمی و فنی کشاورزان اقدام به برگزاری دوره‏های آموزشی می‏کند.

طیبی آشنا کردن کشاورزان به اصول صحیح و فنی علوم مختلف کشاورزی را مهم دانست و تاکید کرد: جهت نیل به خودکفایی در محصولات کشاورزی باید به موضوع آموزش توجه شود.

انتهای پیام/73007/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول