اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز علمی کاربردی مازندران مطرح کرد

سهم ناچیز بخش کشاورزی در رشته‌های دانشگاهی مازندران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران گفت: رشته‌های بخش کشاورزی سهم ناچیزی در رشته‌های مهارتی دانشگاه‌های مازندران دارد.

سهم ناچیز بخش کشاورزی در رشته‌های دانشگاهی مازندران

رضا لحمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه براساس نیازهای استان ایجاد رشته‌های خاص پیگیری شده است، افزود: توسعه برنامه‌ریزی علمی کاربردی در این دانشگاه از پایین به بالا است.

لحمیان با بیان اینکه به دنبال ایجاد رشته‌های مربوط به خبرنگاری در مازندران هستیم، اذعان کرد: اگر چه در حال حاضر مراکز علمی کاربردی خبرنگاری تخصصی را در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ارشد وارد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه رشته‌های دیگر نیز مرکز علمی کاربردی علوم دریایی محمودآباد دانشجو می‌پذیرد و توسعه رشته‌های آن نیز براساس نیاز شرکت ملی نفتکش است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ایجاد رشته‌هایی در بخش کشاورزی در مازندران هستیم، یادآور شد: هم اکنون 18 درصد رشته‌های علمی کاربردی به بخش کشاورزی اختصاص دارد که تایید می‌کنم آمار خوبی برای استان مازندران نیست.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی مازندران در حدود 25 هزار و 300 نفر دانشجو دارد، تصریح کرد: در رابطه با میزان پذیرش دانشجو این مرکز با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها افزایش یافته پذیرش‌ها را افزایش داده است و به نوعی دانشجویانی که می‌خواهند در مقاطع تکمیلی وارد شوند شرایط انتخاب برایشان راحت‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه ساختار و نظام آموزشی علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، افزود: دانشگاه جامع نمی‌خواهد به هر قیمتی جذب دانشجو داشته باشد و در جذب به ظرفیت‌‌های منطقه توجه دارد و بیشتر برای مهارت‌افزایی افرادی که وارد می‌شوند تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران با اعلام اینکه سهم دانشگاه علمی کاربردی بیشتر از دانشگاه فنی حرفه‌ای است، بیان کرد: میزان رقابت برای ورود به دوره‌های مهارتی بسیار بهتر از دانشگاه‌های مهارتی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته در دوره کارشناسی ترمی 93 هزار نفر ثبت‌نامی داشتند که پذیرش آن حدود تقریبا 15 درصد میزان ثبت‌نامی‌ها بود، گفت: سیاست دانشگاه بر این است که در دوره‌های کاردانی و کارشناسی حذف کنکور را داشته باشد و در این زمینه به عنوان نخستین دانشگاه در زمینه حذف کنکور عمل کرده است.

انتهای ‌پیام/86011/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول