اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان خبر داد

خسارت 262 میلیارد تومانی سرما به کشاورزی تاکستان

فرماندار تاکستان از خسارت 262 میلیارد تومانی سرما به بخش کشاورزی شهرستان تاکستان خبر داد.

خسارت 262 میلیارد تومانی سرما به کشاورزی تاکستان

علی اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: در اثر سرما و کاهش دمای هفته گذشته به ویژه عصر روز چهارشنبه بالغ بر 22 هزار هکتار از اراضی و باغ‌های شهرستان تاکستان به طور متوسط بین 30 تا 100 درصد خسارت دیدند که برخی از باغ‌ها دارای بیمه بخش کشاورزی بوده‌اند.

اکبریان افزود: با وقوع سرمای اخیر، محصول انگور بخش خرمدشت از 40 تا 100 درصد، بادام از 40 تا 80 درصد و محصول گردوی این بخش نیز 100 درصد آسیب و خسارت دیده که مجموع این خسارات نیز افزون بر چندین میلیارد تومان بوده است.

وی ارزش ریالی مجموع خسارات وارده شهرستان تاکستان را 262 میلیارد تومان و میزان خسارات را نیز از 30 تا 100 درصد عنوان کرد و ادامه داد: همچنین درصد بیمه برای پرداخت به کشاورزان با دریافت نظر کارشناسی صورت می‌گیرد.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان از قطب‌های تولید کمی و کیفی انگور کشور به شمار می‌رود، طی دو تا سه سال اخیر پشتیبانی‌های علمی و مالی خوبی از باغداران تاکستانی به عمل آمده است.

اکبریان یادآور شد: سطح باغ‌های انگور شهرستان تاکستان 25 هزار و 440 هکتار است که با تولید 337 هزار و 509 تن انگور به طور سالانه نخستین شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت در کشور با میانگین تولید 15 تن در هر هکتار است.

وی همچنین پیرامون پروژه‌های عمرانی پیش روی شهرستان تاکستان تصریح کرد: عملیات احداث سد نهب که تأمین‌کننده آب مورد نیاز بخش کشاورزی این شهرستان است به همراه سد خاکی شاکین در آستانه آبگیری قرار دارد.

اکبریان ادامه داد: بیمارستان 64 تختخوابی شهر تاکستان نیز با افزودن بخش دیالیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: پروژه مسکن مهر تاکستان نیز که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، بلافاصله پس از آماده شدن کامل خیابان‌ها این تعداد واحد مسکن هم به صاحبانشان تحویل داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به بهره‌برداری از ساختمان جدید بهزیستی شهرستان تاکستان عنوان کرد: طرح استخر کارگران تاکستانی نیز در سال جاری در صورت تخصیص اعتبار تحویل قشر کارگر می‌شود و دانشگاه فنی شهر تاکستان نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اکبریان عنوان کرد: تعداد زیادی از طرح‌های تاکستان نیز در بخش‌های تابعه در مرحله اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: امید است با تزریق اعتبارات در سال جاری طرح‌های در دست اجرا به مرحله بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/77005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول