اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

تحقق 115 درصدی توسعه دامداری‏های گوشتی در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته تحقق 115 درصدی تعهدات در توسعه دامداری‏های گوشتی حاصل شده است.

تحقق 115 درصدی توسعه دامداری‏های گوشتی در زنجان

محمد‏رضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: دامداری‏های گوشتی استان یکی از بخش‏های مهم در دامپروری استان است.

وی به توسعه واحدهای گوشتی استان اشاره کرد و افزود: توسعه واحدهای گوشتی در استان تفاوت قابل توجهی در ابتدا و انتهای برنامه زمان‏بندی شده دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وضعیت استان در ابتدای برنامه زمان‌بندی، خاطرنشان کرد: در ابتدای برنامه زمان‏بندی 55 هزار راس دام گوشتی در سطح استان وجود داشت.

وی توسعه واحدهای گوشتی استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش برای توسعه بخش دام و طیور استان در سال‏های اخیر رشد شتابانی داشته است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه در انتهای دوره زمان‌بندی شده 60 هزار و 500 راس دام در بخش توسعه واحدهای گوشتی موجود بوده است، افزود: توسعه بخش گوشتی در استان مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به توسعه دامداری شیری در استان اشاره کرد و گفت: در بخش توسعه دامداری‏های شیری نیز عملکرد مناسبی وجود داشته است.

وی وضعیت توسعه دامداری‏های شیری استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره زمان‌بندی 19 هزار راس دام شیری در استان موجود بوده است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه توسعه دام‏های شیری در استان ضروری است، عنوان کرد: توسعه بخش دام شیری موجب تامین بخش مهمی از نیازهای تغذیه‏ای مردم استان می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از توسعه دام‏های شیری طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در این بخش نیز همانند بسیاری از بخش‏های دیگر توسعه مناسبی صورت گرفته است.

وی وضعیت دام‏های شیری استان در انتهای دوره زمان‏بندی را یادآور شد و اظهار داشت: در انتهای دوره زمان‏بندی تعداد دام‏های شیری استان به 20 هزار و 500 راس رسیده است.

نهاوندی‏پور با بیان اینکه در بسیاری از بخش‌های حمایت از تولیدات کشاورزی عملکرد مناسبی وجود داشته است، افزود: در بخش‌های مختلفی مانند توسعه ضریب مکانیزاسیون، آبزی‌پروری، اشتغال خانگی و توسعه باغات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تحقق بالای 100 درصدی تعهدات در بخش آبزی‏‌پروری خبر داد و گفت: در بخش آبزی‌پروری اقدامات شایانی صورت گرفته است.

وی به تحقق 42 درصدی اشتغال خانگی در بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اشتغال خانگی کشاورزی توسعه مناسبی صورت گرفته است.

نهاوندی‏پور توسعه باغات استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بخش توسعه باغات استان اقدامات ماندگاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توسعه باغات در بخش مثمر و غیر مثمر صورت گرفته است، گفت: در این بخش درصد تعهدات استان قابل توجه است.

وی آموزش را برای ارتقای بهره‏وری کشاورزی بالا عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش آموزش نیز اقدامات خوبی برای کشاورزان و بهره‏برداران محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

نهاوندی‏پور توسعه بیمه محصولات کشاورزی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بیمه یکی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی است که در این راستا تلاش‏های زیادی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تلاش شده است سطح پوششی بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد، افزود: در طی سال‏های اخیر موفق به بیمه سطح قابل توجهی از بخش‏های کشاورزی استان شده‏ایم.

وی به طرح‏های توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی سال‏های گذشته حمایت‏های بسیار زیادی در قالب تسهیلات مختلف برای توسعه کشاورزی استان صورت گرفته است.

نهاوندی‏پور افزایش تولیدات کشاورزی را مهم دانست و تاکید کرد: در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش می‏شود.

انتهای پیام/73007/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول