اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

70 درصد از صادرات زنجان سرب و روی است/فرآوری پسماندهای سرب و روی در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: 70 درصد از صادرات استان زنجان شامل محصولات سرب و روی می‏شود.

70 درصد از صادرات زنجان سرب و روی است/فرآوری پسماندهای سرب و روی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد شامگاه یکشنبه در بازدید شهرک صنعتی روی با بیان اینکه شرکت خالص‏سازان روی استان زنجان از بین یک‌هزار و 60 واحد در کشور به عنوان واحد برتر شناخته شده است، اظهار داشت: شرکت خالص‌سازان روی، در چهار سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری برگزیده شده است و این شرکت یکی از افتخارات سرب و روی استان و کشور به شمار می‏رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد استان زنجان به بخش معدن به ویژه معدن انگوران وابستگی زیادی دارد، اضافه کرد: 70 درصد از صادرات استان شامل سرب و روی می‏شود.

*عمده درآمد استان به بخش سرب و روی اختصاص دارد

وی با تأکید بر اینکه درآمد استان زنجان به صنعت سرب و روی اختصاص دارد، تصریح کرد: همه واحدهای سرب و روی نیز به معدن انگوران متکی هستند.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه سابقه واحدهای تولیدی استان زنجان بین 20 تا 25 سال است، افزود: این واحدها به دنبال بهره‏برداری از معدن «مهدی‌آباد» نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه ذخایر معدن انگوران در حال حاضر به 10 تا 12 میلیون تن رسیده است، ادامه داد: بیش از 8 میلیون تن از ظرفیت آن استفاده شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر اکتشافات در معدن انگوران ادامه یابد میزان ذخایر معدنی آن نیز افزایش پیدا می‏کند، اذعان داشت: باید از وضعیت موجود و کنونی معدن انگوران استفاده شود، تمام شدن اکسید معدن به معنی عدم استفاده از سولفوره و یا تعطیلی واحدهای سرب و روی نیست.

*وجود 6 میلیون تن پسماند سرب و روی در زنجان

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه در حال حاضر به میزان 50 درصد از ذخایر معدن انگوران، پسماند در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: این امر یکی از عوامل آلودگی محیط زیست به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تکنولوژی روز پسماندهای سرب و روی استان زنجان فرآوری می‏شود، متذکر شد: با احداث واحد مورد نظر بسیاری از دغدغه‏های موجود در این زمینه برطرف می‏شود.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول