اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی خبر داد

سرمایه‌گذاری 148 میلیون دلاری در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون 23 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با اعتبار 148 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی فعال است.

سرمایه‌گذاری 148 میلیون دلاری در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی، علی سلیمانی اظهار کرد: هم‌اکنون 23 طرح صنعتی با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با اعتبار 148 میلیون دلار در شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی فعال هستند که از این تعداد 18 طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده و پنج طرح در مرحله ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی 20 تا 50 درصد است.

وی ادامه داد: با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌ها و واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی، زمینه اشتغال‌ 3 هزار و 3069 نفر فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسا‌ن‌رضوی به حضور و مشارکت پنج سرمایه‌گذار خارجی در شهرک صنعتی توس اشاره کرد و افزود: این شهرک بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بین شهرک‌های صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.

سلیمانی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی کاویان و خیام نیشابور نیز به ترتیب پنج و سه سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌ها و واحدهای صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذارانی از کشورهای آلمان، چین، پاکستان، افغانستان در طرح‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان مشارکت دارند.

سلیمانی، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به لحاظ کمی را متعلق به سرمایه‌گذاران چین اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران این کشور در چهار طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مشارکت داشته‌اند.

وی عنوان کرد: انواع کاشی و سرامیک، انواع شمش آهن و لوله و پروفیل فولادی، انواع کاغذ، مواد شیمیایی، قطعات الکترونیکی، دارو و عصاره‌های گیاهی از جمله محصولات تولیدی سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌های صنعتی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70003/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول