اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان:

همدان در جذب ضمانت‌نامه‌ پیشتاز است / اعطای تسهیلات 500 میلیونی به واحدهای صنعتی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را حامی خوبی برای واحدهای صنعتی دانست و گفت: استان همدان در جذب ضمانت‌نامه‌ پیشتاز بوده و رتبه سوم را در کشور دارد.

همدان در جذب ضمانت‌نامه‌ پیشتاز است / اعطای تسهیلات 500 میلیونی به واحدهای صنعتی

بهرام هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری اظهار کرد: با توجه به ضمانت‌های صادر شده توسط این صندوق، استان همدان در کشور رتبه سوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به ضمانت‌نامه‌های صادر شده توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان افزود: استان‌های فارس و گیلان نیز به ترتیب در رتبه نخست و دوم کشوری قرار دارند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان تصریح کرد: با توجه به استان‌هایی چون استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، تهران و اصفهان ما رتبه خوبی را در این زمینه داریم.

به گفته وی واحدهای صنعتی استان به نحو خوب و مطلوبی از خدمات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک استان استفاده کرده‌اند.

هاشمی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را حامی و پشتیبان خوبی برای واحدهای صنعتی دانست و بیان داشت: استان همدان در جذب ضمانت‌نامه‌ پیشتاز و از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در راستای تأمین وثیقه مورد نیاز بانک‌ها تأکید کرد:‌ واحدهای صنعتی که وام آنها مصوب می‌شود و با کمبود وثیقه ‌روبرو هستند تا 50 درصد از وثیقه آنان را پرداخت می‌کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان ابراز داشت: مشکل خیلی از واحدهای صنعتی برای دریافت وام، سند است که ما این مهم را برای آنان برطرف کرده‌ایم.

*صدور 21 مورد ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت صنایع کوچک

وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری رتبه خوبی دارد، گفت: متقاضیان با مراجعه به صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان چه در حوزه صنایع تبدیلی و صنعتگران و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و حتی بزرگ تشکیل پرونده می‌دهند و پرونده آنها برای بررسی بیشتر به صندوق ضمانت صنایع کوچک کشور ارسال می‌شود و بعد از استعلام از بانک‌ها، کار آنان انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به فعالیت خوب صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک استان از ابتدای سال تأسیس تصریح کرد: تاکنون 21 مورد ضمانت‌نامه صادر شده و حدود 10 تا 15 مورد نیز در دست بررسی است.

وی یادآور شد: تمام سعی ما بر این است تا از طریق صندوق ضمانت صنایع کوچک به واحدهای صنعتی که دارای مشکل ضمانت‌نامه در بانک‌ها هستند کمک کرده و بخشی از مشکلات اقتصادی آنان را رفع کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان با اشاره به مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع رفع شده و واحدهای صنعتی با مراجعه به ما خیلی راحت کارهایشان انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست به جای دیگری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ما یا ثبت ‌نام در سایت بهین‌یاب تا 500 میلیون تومان تقاضای تسهیلات داشته باشند که این تسهیلات به واحدهای صنایع کوچک و متوسط داخل و خارج شهرک‌ها پرداخت می‌شود.

هاشمی در ادامه سخنانش ابراز داشت: بعد از ثبت‌‌‌نام متقاضیان و ارزیابی آنان توسط وزارتخانه امتیازدهی صورت می‌گیرد و به بانکی که خود صنعتگر و واحد تولیدی مشخص کرده برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی گفت: در سال‌های گذشته این تسهیلات فقط به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی تعلق می‌گرفت اما در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و صنایع کوچک و متوسط چه داخل و چه خارج از شهرک‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های همدان در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل واحدهای صنعتی ما به سرمایه در گردش برمی‌گردد که ما درصدد هستیم تا این موضوع را با ارائه تسهیلات برطرف کنیم.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول