اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

کشت و صنعت ظرفیت ممتاز در مهار‌ت‌آموزی نسل آینده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از بنگاه بزرگ اقتصادی کشت و صنعت به عنوان یک ظرفیت عظیم در گسترش و توسعه رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای خبر داد.

کشت و صنعت ظرفیت ممتاز در مهار‌ت‌آموزی نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جریان بازدید از قسمت‌های مختلف کشت و صنعت مغان و نشست با مدیران این مجموعه اقتصادی اظهار داشت: کشت و صنعت مغان یک قابلیت و توانمندی ممتاز در ارائه خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای علاقمندان است چرا که با وجود چنین مراکزی امیدواری زیادی برای ایجاد تحول در نظام مهارتی و فنی و حرفه‌ای و ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار فراهم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در سند تحولی آموزش و پرورش و همچنین برنامه پنجم توسعه تاکید شده است که 50 درصد دانش‌آموزان باید تا دو سال آینده جذب هنرستان‌ها شوند اما هم‌اکنون نیمی از دانش‌آموزان استان اردبیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان به توسعه متوازن رشته‌ها بر اساس سند تحول بنیادین و توجه جدی به توسعه و گسترش هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: تحقق این امر مهم سبب خواهد شد تا بازار کار بهتر برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها فراهم آمده و مشکلات ناشی از بیکاری برطرف شود.

محمود‌زاده با بیان اینکه بستر اشتغال مولد از طریق تحصیل در هنرستان‌ها سبب شده تا تقاضای اجتماعی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد، گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌ها‌ی آموزش و پرورش استان اردبیل در سال‌های اخیر و به عنوان اولویت در سال آینده توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول از عقد قرارداد و تفاهم با کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه بزرگ اقتصادی و سرمایه کشور یاد کرد و اذعان داشت: در صورت آمادگی شرکت یاد شده دانش‌آموزان پار‌س‌آباد و مناطق همجوار در رشته‌های مرتبط می‌توانند از ظرفیت عملی تولید در بخش کشاورزی و دامپروری این شرکت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل وجود این مراکز را یک شاخصه ممتاز در برپایی کلاس‌های عملی در کنار دروس تئوری توصیف کرد و افزود: در استان اردبیل با هدف بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های سازمان جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای تفاهمنامه‌ای را با آنها منعقد کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید عضو هیئت مدیره کشت و صنعت مغان نیز به ظرفیت عظیم تولیدی این بنگاه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با داشتن اراضی مستعد، باغات مدرن، واحدهای صنعتی و تولیدی لبنیات، قند و ظرفیت عظیم دامپروری از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور و خاورمیانه است.

فضائیل بصیری اذعان داشت: ما آمادگی داریم بخش عظیمی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این بنگاه اقتصادی را در حوزه دروس عملی در اختیار مجموعه‌های آموزشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/62004/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول