اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت مازندران:

681 میلیارد تومان درخواست تسهیلات تولیدی به وزارت صنعت ارسال شد

معاون سازمان صنعت و تجارت مازندران گفت: در سال گذشته 408 درخواست به مبلغ 681 میلیارد تومان از درخواست‌های متقاضیان تسهیلات سرمایه از محل صندوق توسعه ملی در کارگروه استانی بررسی و برای تعیین تکلیف به کارگروه مرکزی ارسال شد.

681 میلیارد تومان درخواست تسهیلات تولیدی به وزارت صنعت ارسال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، سیدمحمد موسویانی اظهار کرد: در 19 جلسه ستاد تسهیل و پشتیبانی امور واحدهای تولیدی در سال گذشته علاوه بر تصویب نهایی مصوبات کارگروه تخصصی مشکلات 135 واحد تولیدی با حضور استاندار مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

وی افزود: برآیند این جلسات، 826 مصوبه کارگروه بوده است.

این مسئول با اشاره به موضوع درخواست‌های ارائه شده به دبیرخانه ستاد مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و میزان فراوانی آن گفت: از تعداد یک‌هزار و 48 درخواست واصله تعداد 364 درخواست با موضوع سرمایه در گردش، 221 درخواست سرمایه ثابت و 322 درخواست بدهی معوق بود که در مجموع 86 درصد از درخواست‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: این درخواست‌ها در دبیرخانه استانی ستاد کارشناسی و بعد از طرح و بررسی به تصویب نهایی رسید.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به شرایط ایجابی ستاد تسهیل اظهار داشت: بحران‌های اقتصادی، کمبود منابع مالی بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش و عدم دریافت بهای محصولات فروخته شده توسط واحدهای تولیدی از خریداران، تغییرات قیمت‌های مواد اولیه فولاد و پتروشیمی و نوسانات نرخ ارز مشکلات و شرایط دشواری را برای واحدها و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به وجود آورده است.

موسویانی تصریح کرد: ستاد تسهیل و پشتیبانی امور واحدهای تولیدی به منظور تسریع در حل مشکلات واحدهای تولیدی و برون‌رفت از شرایط دشوار فراروی واحدهای صنعتی شکل یافته و مسئولیت آن به استان‌ها واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه متقاضیانی که داوطلب تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت هستند، گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی معاون امور صنایع و اقتصادی در خصوص اعطای تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی بعد از فعال شدن سامانه بهین‌یاب متقاضیان درخواست‌های خود را در این سامانه به ثبت می‌رسانند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در سال گذشته 408 درخواست به مبلغ 681 میلیارد تومان از درخواست‌های متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش ریالی از محل صندوق توسعه ملی در کارگروه استانی بررسی و جهت تعیین تکلیف به کارگروه مرکزی ارسال شد.

موسویانی افزود: تمامی این موارد بعد از تایید به بانک‌های عامل ارسال شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه 48 مصوبه مربوط به دستگاه‌های خارج از استان در کارگروه استانی تعیین تکلیف شده است، گفت: این موارد به کمیته اصلی ستاد تسهیل مستقر در معاونت امور صنایع و دبیرخانه مرکزی مستقر در تهران جهت بررسی و ابلاغ ارسال شد.

موسویانی با اشاره به اینکه 10 واحد تولیدی که درخواست‌شان فراتر از اختیارات استانی بود، اظهار داشت: این واحدها عمدتاً دارای مشکلات ارزی و یا اینکه دستگاه‌های مرتبط شان جهت برطرف کردن مشکل در خارج از استان قرار داشتند.

وی تصریح کرد: تمامی این واحدها در قالب فرم‌های مربوطه به کمیته اصلی معرفی شده و با همراهی کارشناسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جلسات تخصصی شرکت کردند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول