اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دشمن در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ناکام مانده است

امام جمعه جیرفت گفت: در مسائل اقتصادی دشمن در یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران وارد شده و در تحریم‌های به تعبیر آنها فلج کننده به ناکامی جدی رسیده و بخش عمده آن را لمس کرده است.

دشمن در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ناکام مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در این شهرستان اظهار داشت: در آزادسازی خرمشهر ملت ایران شاهد امدادهای الهی بودند و از طرف خداوند این لطف به ملت ایران هدیه شد.

وی افزود: شهدا توانستند این سعادت و رفعت مقام را داشته باشند که واسطه فیض الهی شوند و این نصرت الهی به دستان رزمندگان، ایثارگران و شهدا به ملت مسلمان ایران ارزانی داشته شد، نصرت و مدد الهی همیشه هست، اما باید انسان‌های صالح و شایسته برای دریافت و انتقال این نصرت‌ها و عزت‌ها وجود داشته باشد.

عسکری تصریح کرد: فتح خرمشهر همان‌طور که در بیانات حضرت امام راحل آمده یک فتح و عملیات نظامی عادی و معمولی نبود، خرمشهر را خدا آزاد کرد، اما این به این معنا نیست که رزمندگان، مدیران، فرماندهان، ایثارگران و عمل‌کنندگان در میدان نقش نداشتند، لطف الهی به واسطه کسانی که این شایستگی و صلاحیت را دارند همواره جاری می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردها و اتفاقاتی که در عملیات بیت‌المقدس اتفاق افتاد تا خرمشهر آزاد شد، خاطر نشان کرد: این گونه نبود که خرمشهر سرزمینی بدون سکنه باشد و رزمندگان به راحتی 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک کشور را آزاد کردند، به طور میانگین 180 کیلومتر در عمق 30 کیلومتر مرز را تأمین و اراضی تحت اشغال آزاد شد.

امام جمعه جیرفت گفت: در این عملیات 19 هزار اسیر عراقی به اسارت درآمدند و 16 هزار لاشه متجاوزان بعثی روی زمین افتاده بود، 60 فروند هواپیما سقوط کرد که این آمار نشان ‌دهنده تجهیزات گسترده دشمن در پشتیبانی از نیروهای عراقی بود.

وی اذعان داشت: خداوند متعال در قرآن بارها این حقیقت را به همه رزمندگان بیان می‌کند که این وظیفه و تکلیف خدا است که باید مؤمنان را یاری کنیم، خداوند متعال یاریش را برای مؤمنان مقدر و این تکلیف را برای خود معین کرده و آنچه در این بین مهم است، اینکه ما بتوانیم نیروی مؤمن و موحد در راه خدا باشیم و خداوند تصریح کرده که از آنها دفاع می‌کند.

عسکری بیان داشت: صحنه‌های مختلفی ما پیش رو داریم و این وعده خداوند است در مسائل اقتصادی دشمن در یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران وارد شده و در تحریم‌هایی که به تعبیر خود شکننده، علیه ملت وارد شد، باید گفت، دشمن در این زمینه به ناکامی جدی می‌رسد و بخش عمده آن را لمس کرده است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی در سه سال اخیر اظهار داشت: در سال 90 صادرات غیر نفتی ما در مقابل واردات 50 درصد بود، در سال 91 که دشمن تحریم کرد، 80 درصد صادرات نفتی داشتیم و نسبت به سال قبل آن 30 درصد جلو رفتیم، در دو ماهه نخست سال جاری 2 میلیارد دلار واردات داشتیم و به همان میزان هم صادرات غیرنفتی داشتیم، واردات و صادرات هماهنگ با هم انجام می‌شود و این افتخاری برای کشور ایران است.

عسکری گفت: این تحریم‌ها برای ملت مسلمان ایران سازنده بود و سبب شد خواسته آرمانی رهبر حکیم و فرزانه مقام معظم رهبری که سال‌ها فرمودند، «اقتصاد ما وابسته به نفت نباشد» در این دو ماهه نخست سال جاری محقق شد.

وی تصریح کرد: این امر نتیجه تحریم‌های دشمن و از سوی دیگر مقاومت‌های ملت مسلمان ایران و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا بتوانند در برابر دشمن سربلند باشند.

عسکری بیان داشت: دستاورد بزرگ فتح خرمشهر که همان نصرت و مدد الهی است باید به نسل‌های بعد منتقل و همه ما به سلاح توکل، ایمان به خدا و خودباوری مجهز شویم تا بتوانیم با بهره‌مندی بهتر از لطف الهی به آن قله‌های رفیعی که در شأن ملت ملت ایران است در سال حماسه سیاسی و اقتصادی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/80002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول