اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان:

حضور حماسی در انتخابات کمتر از فتح خرمشهر نیست/فتح ناممکن‌ها با ولایت‌پذیری

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ولایت‌پذیری عامل فتح تمام ناممکن‌هاست، خواستار حضور پرشور مردم در انتخابات شد و گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات و گزینش اصلح کمتر از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نیست.

حضور حماسی در انتخابات کمتر از فتح خرمشهر نیست/فتح ناممکن‌ها با ولایت‌پذیری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مظاهر مجیدی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و تقارن آن با زادروز حضرت علی(ع)، این مهم را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این تقارن بسیار جالب و قابل توجه است زیرا عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد با رمز «علی بن ابی‌طالب» انجام شد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید شهبازی در دوم خرداد گفت: جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های سردار شهید شهبازی که فرمانده سپاه همدان و جانشین تیپ 27 محمد رسول‌الله بود، گمنام مانده در صورتی که ایشان بسیار به نظام و اسلام خدمت کرده‌اند.

*خدمات شهید شهبازی بازگو شود

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید شهبازی همواره با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس بود، ادامه داد: ایشان در عملیات بیت‌المقدس به صورت داوطلبانه کار اطلاعاتی و شناسایی منطقه را برعهده گرفت و توانست از عقبه‌ دشمن اطلاعات ذی‌قیمتی را به دست آورد.

به گفته وی عملیات بیت‌المقدس بر اساس طرح‌ریزی این شهید بزرگوار انجام شد که در نهایت زمینه آزادسازی خرمشهر را فراهم آورد.

مجیدی در ادامه در تشریح چگونگی انجام عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: عراقی‌ها در 31 شهریورماه تصمیم گرفتند به نوار مرزی جمهوری اسلامی حمله کنند که قبل از آن صدام از طریق تلویزیون وعده فتح تهران ظرف سه روز را می‌دهد.

*مقاومت 34 روزه خرمشهر در مقابل سپاه کفر

وی ابراز داشت: بعد از حمله سنگین و همه‌جانبه دشمن به خرمشهر، طبق پیش‌بینی‌های خود باید کمتر از پنج ساعت بندر خرمشهر به عنوان یکی از مناطق استراتژیک ایران را فتح می‌کردند اما با مقاومت 34 روزه مردم غیور و ایمانی خرمشهر مواجه شدند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در این مدت به جز مقاومت مردمی هیچ خاکریز و مانعی بر سر راه نیروهای بعثی وجود نداشت اما آنها با غیرت و حمیت مردم خرمشهر نمی‌توانستند پیشروی کنند.

وی ادامه داد: بعد از 34 روز بالاخره دشمنان موفق به تصرف شهر شدند و روی دیوار فرمانداری خرمشهر نوشتند که «ما آمده‌ایم تا بمانیم».

*ایجاد مثلث دفاعی از سوی عراق در خرمشهر

مجیدی ابراز داشت: نوع تدابیر اندیشیده شده، بر هم زدن شکل شهر و تغییر شکل آن به دفاعی نشان از آن داشت که قصد رفتن از این شهر را ندارند.

وی با بیان اینکه یک مثلث دفاعی محکم در اطراف شهر ایجاد شده بود، ادامه داد: ایجاد موانع، کاشتن مین در اطراف شهر و گذاردن خودروهای فرسوده به منظور ایجاد مانع این پیام را داشت که نیروهای بعثی به دنبال جدا کردن خرمشهر از ایران اسلامی هستند.

*ایران با رمز یا علی‌بن ابی‌طالب موفق به فتح خرمشهر شد

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: عملیات بیت‌المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر انجام شد که برای موفقیت در آن باید از این مثلث دفاعی عبور می‌شد.

وی ادامه داد: از آن جا که نیروهای بعثی نیروهای 5 زرهی، 6 مکانیزه و 11 پیاده خود را در این منطقه مستقر کرده بودند و از سوی دیگر موانع محکمی را ایجاد کرده بودند نفوذ به این منطقه بسیار سخت بود ولی نیروهای ایرانی با توکل به خدا و توسل به حضرت علی(ع)، توانستند خرمشهر آزاد را بازپس گیرند.

*575 روز دشمن تمام حیله‌ها را برای حفظ خرمشهر به کار بست

مجیدی تأکید کرد: 575 روز از زمان ورود دشمن به خاک خرمشهر تا زمان بازپس‌گیری آن توسط رزمندگان ایران اسلامی، به طول انجامید که در این مدت عراق تمام حیله‌های نظامی خود را برای حفظ خرمشهر به کار گرفت اما در نهایت ناکام ماند.

وی فتح خرمشهر را فتحی عظیم و منحصر به فرد دانست و گفت: به فرموده امام راحل(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد چراکه تنها نیروی ایمان و ولایتمداری رزمندگان باعث این موفقیت درخشان شد.

*ولایت‌پذیری خنثی‌کننده توطئه‌ها

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه ولایت‌پذیری عامل فتح تمام ناممکن‌هاست، خواستار حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی شد و گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات و گزینش اصلح کمتر از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نیست.

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای مواجهه با ایران اسلامی، گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول