اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی:

مقاومت مجاهدان در آزادسازی خرمشهر نشان از حق‌باوری در پرتو ولایت بود

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی در بیانیه‌ای تاکید کردند: به راستی مقاومت مجاهدان راه خدا در آزادسازی خرمشهر، نشان از حق‌باوری به پاخاسته در پرتو انوار ولایت، برای حراست از ارزش‌های میهن اسلامی بود.

مقاومت مجاهدان در آزادسازی خرمشهر نشان از حق‌باوری در پرتو ولایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر بیانیه‌ای منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: در ایام بزرگداشت عملیات غرور‌آفرین بیت­ المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیزمان قرار داریم، حماسه‌ای که در سوم خرداد ماه سال 1361 رقم خورد، وضعیت نوینی در صحنه سیاسی، نظامی جنگ تحمیلی هشت ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد. حماسه­‌ای فراموش نشدنی که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: به راستی مقاومت مجاهدان راه خدا در آزادسازی خرمشهر، نشان از حق باوری به پاخاسته در پرتو انوار ولایت، برای حراست از ارزش‌های میهن اسلامی بود، که تشریح الگوی موفق فتح خرمشهر می‌تواند ارج نهادن به مجاهدت­‌های ارزشمند رزمندگان و نهادینه‌کردن قدرشناسی از خادمان سلحشور و دمیدن روح ایثار و مقاومت را برای نسل جدید، به‌ویژه دانشجویان به ارمغان ­آورد.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: در تاریخ کوتاه انقلاب اسلامی روزهای زیادی را می‌توان یافت که همچون فتح خرمشهر تبدیل به حماسه ماندگار شده است و این عظمت و بزرگی، همواره با ایثار و از خودگذشتگی، ولایتمداری و مجاهدت مجاهدان و این تجلی حماسه‌های انقلاب است.

در ادامه بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی آمده است: بر همین اساس میهن عزیزمان در شرایطی قرار دارد که بازتاب انقلاب و موج اسلام خواهی در منطقه و انتقال ارزش های انقلاب به سایر کشورها، سبب شده دنیای کفر تهدیدات و تحریم­‌های اقتصادی فزاینده خود را علیه انقلاب اسلامی، پیچیده‌تر و گسترده‌تر کند که مقابله با آن نیاز به حماسه‌ای جدی دارد؛ لذا امام خامنه‌ای همگان را برای مواجهه با این فشارها و تهدیدات به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی فراخوانده­‌اند، که مصرع برجسته خلق این حماسه، با حضور مقتدرانه مردم در پای صندوق­‌های انتخابات محقق می‌شود.

این بیانیه در پایان بیان می‌کند: ما دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان‌رضوی، با تکریم مقام شامخ امام راحل و شهیدان گرانقدر حماسه‌ساز فتح خرمشهر، در 24 خرداد 92 در لبیک به امام و رهبر حکیم و فرزانه خویش و با درس‌آموزی از عبرت‌های تاریخی و مقاومت و ایستادگی هوشمندانه برابر نظام سلطه، حماسه سیاسی الهام بخش را رقم خواهیم زد و به تمام دنیا نشان خواهیم داد که نقشه و دسیسه‌های بدخواهان انقلاب همچنان ابتر می‌ماند.

انتهای پیام/70003/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول