اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

فتح خرمشهر دشمنان را در رسیدن به هدفشان زمین‌گیر کرد

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: آزادسازی خرمشهر دشمنان را در رسیدن به هدفشان متوقف و زمین‌گیر کرد.

فتح خرمشهر دشمنان را در رسیدن به هدفشان زمین‌گیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: اراده الهی و امدادهای غیبی و تلاش رزمندگان ایران اسلامی موجب آزاد‌سازی خرمشهر شد و دشمنان را در رسیدن به هدفشان متوقف و زمین‌گیر کرد.

وی افزود: رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با رشادت‌ها و دلاوری‌های خود مسیر و سرنوشت جنگ را تغییر دادند و در مقابل جبهه دشمنان، ایستادگی کرده و خرمشهر را که ماه‌ها در دست اشغال دشمنان بود آزاد کرده و پیروزمندانه این خاک جاوید را حفظ کردند.

رشتبری یادآور شد: در تاریخ دنیا دیده نشده است که دو ابرقدرت شرق و غرب در کنار هم باشند ولی در هشت سال دفاع مقدس دشمنان شرق و غرب در کنار عراق قرار گرفتند ولی با این حال و با پشتیبانی‌های آنان در مقابل دلیر‌مردی رزمندگان از پای افتادند.

وی با بیان اینکه شهدای زیادی در راه آزادی خرمشهر تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، گفت: خلخال نیز از این قافله عقب نمانده و شهدایی تقدیم این حماسه جاوید کرده است.

امام جمعه شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) به بیان زوایایی از شخصیت آن بزرگ مرد تاریخ اسلام پرداخت و تصریح کرد: رفتار، منش و خصوصیات اخلاقی این امام برگرفته از حضرت رسول اکرم (ص) بود و جایگاه وی در پیشگاه خداوند بلند مرتبه است به طوری که اکنون محب و دوستدار علی بودن عبادت است.

رشتبری همچنین به فرا رسیدن وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: حضرت زینب (س) تربیت یافته مکتب علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود که این چنین شجاعانه رسالت پیام‌رسانی عاشورا را بر عهده گرفت و زنان جامعه اسلامی باید صفات برجسته زندگانی این حضرت را الگوی زندگانی خود کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد زیرا دشمنان چشم به این انتخابات دارند و مردم بعد از انقلاب با شرکت در ده‌ها انتخابات اکنون تجربه کافی برای انتخاب اصلح را دارند.

امام جمعه شهرستان خلخال عنوان کرد: در سال 88 و فتنه‌های آن، عدم پذیرش قانون از طرف طیف خاصی موجب شد که دشمنان سوء استفاده کرده و درصدد ضربه زدن به پیکره اصلی نظام برآیند.

رشتبری عمل به قانون، حفظ آرامش و حفظ وحدت ملی را اصلی‌ترین وظیفه مردم عنوان کرد و از عموم مردم خواست تا با منطق، عقل و درک صحیح حضور حماسی در انتخابات داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیف‌الله معصومی فرمانده سپاه ناحیه خلخال قبل از خطبه‌های نماز جمعه خلخال در سخنانی ضمن اشاره به بعدهای مختلف فتح خرمشهر و تلاش رزمندگان در آزاد‌سازی این خطه از کشور عزیزمان اذعان داشت: در آزاد‌سازی خرمشهر رزمندگان از جان مایه گذاشتند و برای هر وجب از این خاک عزیز صدها شهید تقدیم شد.

انتهای پیام/62008/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول