اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیسکسوت دوران دفاع مقدس:

حماسه 24 خرداد کمتر از حماسه سوم خرداد نیست

پیسکسوت دوران دفاع مقدس و یادگار هشت سال جنگ تحمیلی گفت: حماسه‌ای که ملت ایران در 24 خرداد خلق می‌کنند شان و جایگاهی کمتر از خلق حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر ندارد.

حماسه 24 خرداد کمتر از حماسه سوم خرداد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد صبور پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل و در گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: همه نگاه‌های دشمن امروز به صحنه انتخابات ریاست جمهوری است تا ببیند از شور و نشاط مردم و بصیرت و صلابت آنها کاسته شده یا نه.

وی با اعلام اینکه دشمن غدار امروز علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است تا عزت ملت ما را خدشه‌دار کند، عنوان کرد: هر چند دشمن توان و قدرت درگیری با ما را ندارد اما در کشور سوریه به نیابت علیه جمهوری اسلامی ایران مقابله می‌کند تا با سرنگونی رژیم سوریه زهر چشمی بگیرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس حیله‌گری و مکاری جبهه کفر و استکبار را پیچیده و دارای ابعاد متفاوت توصیف کرد و افزود: در خنثی کردن این حیله‌ها و نیرنگ‌ها خلق حماسه سیاسی و نشان دادن حضور با صلابت نشان خواهد داد این ملت همچون 34 سال پیش در سنگر مقاومت و ایستادگی پابرجاست.

صبور دو عنصر پیروزی رزمندگان در جنگ هشت ساله و فتح خرمشهر را روحیه ایمانی و تبعیت بی‌چون و چرا از فرمان ولایت توصیف و خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با دست خالی اما تکیه بر قدرت ایمان و معنویت خود و تابع فرمان امام بودن چنان دشمن را سردرگم کرده بودند که آنها بعد از شکست در خرمشهر برای همیشه به سمت زوال و سراشیبی حرکت کردند.

وی یاد و خاطره فرماندهان سلحشور اردبیلی نظیر یسری را در آزادی خرمشهر گرامی داشت و گفت: در قالب دو یگان و تیپ محمد رسول‌الله و عاشورا رزمندگانی از استان اردبیل در اوج اخلاص حماسه‌ای خلق کردند که نظیر آن را نمی‌توان در هیچ مکتب و مرامی مشاهده کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس سلحشوری این نیروهای فداکار را در قالب گردان باهنر، شهید بهشتی و امام صادق‌ (ع) و همچنین مالک اشتر که اکثر نیروهای آن از اردبیل بودند ستودنی توصیف کرد و یادآور شد: عملیات آزاد‌سازی خرمشهر به همت این غیور‌مردان عینیت یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبور تصریح کرد: رزمندگان ما با گذر از سخت‌ترین شرایط دشمن را در ساحل غربی کارون غافلگیر کرده و سخت‌ترین پاتک را در مرحله اول عملیات نشان داده و در حسینیه خرمشهر تلفات سنگینی را به دشمن وارد کردند.

وی اذعان داشت: یکی از برادران بنده در این عملیات به فیض شهادت رسید و در این دفاع جانانه بود که 90 نفر از رزمندگان بسیجی و سپاهی از اردبیل به فیض شهادت رسیدند.

این مجاهد دوران دفاع مقدس روحیه مادران و پدران شهید را بی‌نظیر و غیر‌قابل توصیف بیان کرد و ادامه داد: زمانی که خبر شهادت فرزندان به گوش پدران و مادران می‌رسید آنها سجده شکر به جا می‌آوردند و از اینکه فرزندشان رهرو راه حسین و حضرت زینب بوده خداوند را شکر می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول اعزام نیروهای جبهه‌های حق علیه باطل در اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما امروز به چنین روحیه‌ای در دفاع از اسلام و انقلاب نیاز داریم تا دشمن را از صحنه دور کرده و مایه هزیمت او را فراهم کنیم.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول