اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌یادداشت / ابوذر پورادیب

روزهای سرنوشت‌ساز/پاسخ شایسته‌ ملت ایران به دشمنان در 24 خرداد

انتخابات همزمان یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شرایطی در استان گلستان برگزار می‌شود که مردم استان تجربه ارزشمندی از فتنه سال 1388 و نفوذ حلقه انحرافی در دولت طی هشت سال گذشته دارند.

روزهای سرنوشت‌ساز/پاسخ شایسته‌ ملت ایران به دشمنان در 24 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از فتنه 1388 و خسارت‌های مادی فراوان به کشور و توهین به مبانی ارزشی نظام و مقدسات دینی ملت، مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار اصلی این نظام بر بصیرت‌افزایی مردم، مسئولان، سیاسیون و فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید کردند.

فتنه 1388 که دامان استان گلستان و برخی از سیاسیون آن را گرفته بود موجب طرد اصحاب فتنه از سوی مردم شد و تا مدت‌ها جریان نزدیک به آنها در کما فرو رفت.

یاس و سرخوردگی گروه‌های نزدیک به فتنه 1388 موجب گسست و چندپارگی آنها شده بود به گونه‌ای که از شرکت در رقابت های انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازماندند و در مجموع دو یا سه نماینده اصلاح‌طلب از مجموع 290 نماینده در انتخابات سالم و رقابتی با رای مردم وارد مجلس شورای اسلامی شدند.

پس از انتخابات مجلس نهم سران اصلاحات با کسب تجربه از گذشته و تصحیح برخی از گفتار خود همچون تقلب نشدن در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عزم خود را برای مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جزم کردند.

اصلاح‌طلبان استان گلستان با تاسی از بزرگان این جریان به بازسازی نیروهای خود روی آورده و با اعلام نامزدی در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دعوت از «محمدرضا عارف»، نامزد اصلاح‌طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گام‌های عملی برای شرکت در انتخابات را برداشتند.

نزدیکان حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب به دنبال هزینه‌تراشی برای نظام هستند

البته در این میان ثبت‌نام برخی از فعالان سیاسی نزدیک به حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب گلستان در انتخابات شورای اسلامی شهر به ویژه گرگان جای تعجب دارد که با وجود اطمینان از رد صلاحیت خود با هدف ایجاد هزینه‌های سیاسی برای نظام در آستانه مهمترین رویداد سیاسی چهار سال آینده در انتخابات شوراها نامزد شدند. 

علاوه بر این نباید حضور تعدادی از نیروهای حزب مشارکت در ستاد انتخاباتی «حسن روحانی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، را نادیده گرفت که مغایر موضع‌گیری این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره فتنه 1388 و تاکیدات مسئولان ارشد ستاد وی است. این امر موجب ناراحتی نیروهای اصولگرای استان گلستان شده تا جایی که اعلام کرده اند در صورت حمایت فتنه‌گران از روحانی، از این نامزد انتخاباتی حمایت نمی‌کنند. 

روزهای آینده برای نظام و ملت ایران سرنوشت‌ساز هستند؛ زیرا هم تکلیف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، هم تحرکات احتمالی سیاسی آنها و هم ترکیب قطعی نامزدها مشخص می‌شوند.

شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که شامل نمایندگان مجلس هستند روزهای سخت و پرکاری را پشت سر می‌گذارند.

کشور ما در هشت سال گذشته دو جریان خطرناک را تجربه کرد، یکی نفوذ جریان انحرافی و دیگری فتنه‌انگیزی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

خطر جریان انحرافی کمتر از فتنه نیست

گذشته از خطر اصحاب فتنه نباید از حلقه انحرافی غافل شد. انحرافیون، سال 1384 با پیروزی «محمود احمدی‌نژاد» در دولت نفوذ کردند و اکنون نیز با نامزد شاخص خود در کارزار رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری حضور یافتند.

این حلقه سخنگوی رسمی ندارد و احمدی‌نژاد با تمام قدرت و توان از لیدر این جریان حمایت می‌کند گویی خود سخنگوی جریان انحرافی شده است که نمونه آن را می‌توان در رفتار خلاف قانون احمدی‌نژاد هنگام ثبت‌نام «اسفندیار رحیم‌مشایی» برای اعلام نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کرد.

هر چند نماینده و یا نمایندگان جریان انحرافی در استان گلستان خود را معرفی نکرده‌اند، اما چنانچه بنا بر برخی مصلحت‌ها صلاحیت نامزد این جریان برای انتخابات آینده تایید شود بیشتر می‌توان با آنها و عملکردشان آشنا شد.

آنچه که از اوضاع و احوال رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان صرف نظر از گرایش‌های سیاسی نامزدها و هواداران آنها به گوش می‌رسد دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی در روز 24 خرداد ماه 1392 است.

گلستانی‌ها نظاره‌گر گفتار و کردار گروه‌های سیاسی هستند

هر چند که قضاوت نهایی درباره تحرکات سیاسی استان گلستان زود است و آن را باید به نتایج بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری موکول کرد، اما شواهد حاکی از آن است که گروه‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها به جز اصحاب فتنه استان گلستان با درک این واقعیت که مردم استان تجربه ارزشمندی از فتنه 1388 و نفوذ هشت ساله جریان انحرافی به دست آورده‌اند تاکنون تلاش خود را بر شرکت حداکثری مردم در انتخابات، پرهیز از تنش‌های سیاسی، توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری، حرکت حول آرمان‌های نظام و قانون‌مداری قرار داده‌اند.

به طور قطع مردم استان گلستان نظاره گفتار و کردار گروه‌های سیاسی بوده و روز 24 خرداد ماه 1392 با رای خود پاسخ شایسته‌ای به تحرکات آنها می‌دهند.

یادداشت/ ابوذر پورادیب/

انتهای پیام/83003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول