به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محسن شکرنیا امروز در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: با یک بررسی اجمالی از پیشینه تشکیل واحدهای روابط عمومی در جهان به این واقعیت پی میبریم که فن و حرفه روابط عمومی از بابت ماهیت و کارکرد غرائب خیلی زیادی با رسانه دارد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی هنر به کارگیری خردمندانه رسانه در نفوذ و اداره افکار عمومی بوده، اظهار داشت: محور کار روابط عمومی فعالیت رسانهای بوده و یکی از مهمترین و حساسترین وظایف مدیران روابط عمومی ارتباط صحیح و اندیشمندانه به رسانههای جمعی است.
شکرنیا گفت: مدیران روابط عمومی در دستگاههایی که در آنجا مشغول خدمت هستند از اعتماد قابل توجهی برخوردار بوده و ویترین مجموعه هستند و وقتی به ویترین نگاه می کنیم پی میبریم که در داخل چه خبر است.
وی در عین حال افزود: خیلی از افراد میگویند توفیق و موفقیت مدیران روابط عمومی نمایانگر توفیق و موفقیت رئیس و آن تشکیلات است.
شکرنیا به مولفههای انجام این مسئولیت خطیر اشاره و تصریح کرد: روابط عمومیها وکیل مدافع سازمانشان در بیرون و مدعیالعموم در داخل سازمان هستند.
وی اضافه کرد: یکی از جاهایی که آسیب و آفتهای مجموعه را بالا میبرد عدم اطلاع از افکار عمومی و محیط پیرامون است.
شکرنیا به مشکل اصلی روابط عمومی در رابطه با انجام مسئولیتشان اشاره کرد و افزود: مدیران روابط عمومی در توجه به سه ضلع مدیر، مردم و کارکنان دچار سختی بوده و معمولا روابط عمومیها بیشتر یک ضلع یعنی ضلع مدیریت را مورد نظر قرار می دهند این در حالی است که توان و ظرفیت مدیر روابط عمومی این است که سه ضلع را به هم وصل کند.
وی در عین حال بیان کرد: اگر مدیر روابط عمومی خوب عمل نکند در واقع به دنبال تشکیل مثلثی با یک ضلع بوده و سعی میکند فقط مدیرش را قانع کند.
انتهای پیام/61001/ق20/ظ1004