اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزیده چند ساله روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد:

برخی مسئولان به روابط عمومی‌ شهرستان‌ها بهایی نمی‌دهند

برگزیده چند ساله روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد و مسئول روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه گفت: در این استان، مسئولان به مشکلات فراروی روابط عمومی‌های شهرستانی فکر نمی‌کنند و به آن‌ها بهایی نمی‌دهند.

برخی مسئولان به روابط عمومی‌ شهرستان‌ها بهایی نمی‌دهند

سید محمود داربام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به برگزاری مراسم روز روابط عمومی و انتخاب روابط عمومی برتر اظهار داشت: متأسفانه روابط عمومی‌ها در اداره‌های شهرستان‌ها به چشم نمی‌آیند و عملکرد آن‌ها ارزیابی نمی‌شود.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم روز روابط عمومی و عدم دعوت از روابط عمومی‌های شهرستانی، چنین اقداماتی را موجب دلسردی و بی‌انگیزه شدن افرادی دانست که در روابط عمومی‌ها دور از چشم مسئولان ارشد و دوربین‌ها در حال کار و تلاش هستند.

سخنگوی فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه 55 سال از پیدایش روابط عمومی در کشور می‌گذرد، افزود: هیچ نهادی را نمی‌توان بدون داشتن یک روابط عمومی کارآمد در راستای انجام وظایف خود موفق ارزیابی کرد ولی باید اذعان کرد که روابط عمومی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه واقعی خود نیستند.

داربام واگذاری مسئولیت روابط عمومی‌ها به افراد بی‌انگیزه و فاقد تجربه و کارایی را موجب کم‌رنگ شدن نقش روابط عمومی‌ها در اداره‌ها دانست و ادامه داد: نبود ارتباط دو سویه میان مدیر دستگاه و مسئول روابط عمومی، عدم وجود امکانات و بودجه و عدم ارتباط با رسانه‌ها از جمله دلایل رکود فعالیت روابط عمومی‌ها در این استان است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری بزرگ‌ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نباید وظیفه روابط عمومی را تنها تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های الکترونیکی دانست بلکه یک روابط عمومی باید بتواند در بخش ارتباطات مردمی و درون سازمانی نیز موفق عمل کند و در عمل واسطه میان مردم و دستگاه اجرایی باشد.

وی گفت: اگر از افراد با تجربه و آشنا به کار و مهم‌تر از این‌ها فردی با انگیزه کاری و متخصص در روابط عمومی‌ها استفاده شود بدون شک می‌تواند در کنار خبرنگاران و رسانه‌ها و به کمک فهم مشترک، عملکرد و وظایف دستگاه متبوع خود را مطابق ذائقه مخاطبانش از زبان رسانه‌ها منعکس کند.

داربام‌ رسانه و روابط عمومی‌ها را نیازمند یکدیگر خواند و گفت:‌ نیاز روابط عمومی‌ها به رسانه‌ها بیشتر است که در این راه لازم است روابط عمومی‌ها با سعه صدر از روحیه انتقادی رسانه‌ها استقبال کنند و ضعف‌های سازمان را نیز در کنار نقاط قوت مطرح کنند.

سخنگوی روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه گفت: بسیاری از روابط عمومی‌های ما ساعات شبانه‌روز را ساعات کار، همه موضوعات را خبر و همه جا را محل کار نمی‌دانند و دایره سوژه‌یابی و سوژه‌پردازی آنان را محدود کرده است که این موضوع با اخلاق حرفه‌ای یک روابط عمومی منافات دارد.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول