اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

جایگاه روابط عمومی‌ها در خلق حماسه سیاسی ویژ‌ه است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی‌ها در خلق حماسه سیاسی ویژ‌ه است، گفت: روابط عمومی‌ها باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در دعوت از حضور مردم در انتخابات، فعال و پرشور اقدام کنند.

جایگاه روابط عمومی‌ها در خلق حماسه سیاسی ویژ‌ه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در همایش بزرگداشت روز روابط عمومی ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: امروزه روابط عمومی و علم ارتباطات یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهم‌ترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است.

استاندار هرمزگان افزود: اگر روابط عمومی را به عنوان یک حرفه، صنعت و جایگاه ارزشمند که نظام اسلامی به آن توجه دارد را با بهره‌گیری از عنصر اعتمادسازی و جلب مشارکت عمومی همراه کنیم، نقش بزرگ و مؤثر روابط عمومی را به بهترین نحو تبیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی روابط عمومی، مردم‌داری و خدمت به مردم است، ادامه داد: اعتمادسازی، جلب مشارکت همگانی و پاسخگو بودن، مهم‌ترین رسالت روابط عمومی‌هاست.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ابراز داشت: نگاه به روابط عمومی به عنوان بلندگوی دستگاه اداری یک نگاه ناقص است، وظیفه روابط عمومی صرفاً انعکاس و بیان عملکرد مدیر مجموعه نیست.

وی تصریح کرد: بدون شک روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، بهترین ظرفیت و امکان برای پاسخگویی و تلاش در جهت ارتقای ارتباط همراه با اعتماد بین مردم و مسئولان است.

عزیزی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید فرصت و امکان اعتماد بین مردم و مسئولان را فراهم کنند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها حلقه واسط بین دولت و مردم بوده و یکی از ابزارهای مهم اطلاع‌رسانی به جامعه و اطلاع‌یابی از نظر و دیدگاه مردم به شمار می‌روند.

وی تأکید کرد: یک روابط عمومی زمانی موفق است که بتواند مسائل و مشکلات مردم را به درستی به مسئولان انعکاس دهد و با پیگیری پاسخگوی مسائل باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها با عملکرد خوب و اثرگذار خود می‌توانند، بازیگر نقش خطیر و حساس ایجاد ارتباط فعال و اثربخش بین مسئولان و مردم باشند و فاصله‌ها را کاهش دهند و زمینه ایجاد تفاهم و هم‌اندیشی بین مسئولان و مردم را فراهم سازند.

وی، نقش روابط عمومی را در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در راستای اهداف سازمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر این اصل را بپذیریم که مردم پایه تمام تحولات هستند و روابط عمومی نیز پل میان مردم و مسئولان است به درستی می‌توانیم، جایگاه مهم روابط عمومی را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تأکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید مردمدار و مردم‌گرا بوده و به خدمت و محبت به عنوان دو رکن اساسی دستگاه توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی نباید مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود، ادامه داد: وقتی می‌گوییم، روابط عمومی چشم و چراغ یک دستگاه است؛ یعنی اینکه روابط عمومی باید همه چیز را ببیند و با تیزبینی، روشن‌بینی و آگاهی متوجه کمبودها و مشکلات مردم باشد.

عزیزی بیان کرد: روابط عمومی دارای نقش اساسی در مسئولیت‌های اجتماعی است و بدون رعایت اصول اخلاقی، قابل تصور نیست.

وی ابراز داشت: بدون شک معیار اصلی سنجش روابط عمومی اخلاق است و بدون رعایت استاندارد اخلاقی، نقش روابط عمومی کامل نخواهد بود.

عزیزی عنوان کرد: مدیران روابط عمومی باید به دو علم ارتباطات و مدیریت آشنایی کامل داشته باشند، داشتن توانمندی و استعداد ذاتی برای یک مدیر از ویژگی‌های مهم است.

وی در ادامه افزود: روابط عمومی با ارتقای جایگاه پاسخگویی سازمان‌ها، به عنصری مؤثر در جهت شفاف کردن روابط اجتماعی، جلب اعتماد باورهای عمومی، درستگویی، درستکاری، روانی حرکت و چرخش اطلاعات تبدیل می‌شود.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از انتخابات 24 خرداد به عنوان حماسه بزرگ ملت ایران یاد کرد و ابراز داشت: در این انتخابات باید تلاش کرد با حضور آگاهانه حماسه‌ای بزرگ رقم زد.

وی با بیان اینکه در انتخابات 24 خرداد مهمترین و اصلی‌ترین مسئله حضور مردم در عرصه است، تصریح کرد: 24 خرداد را باید روز ناامیدی دشمنان اسلام و بشریت بدانیم.

عزیزی افزود: روابط عمومی‌ها باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در دعوت از حضور مردم فعال و پرشور اقدام کنند.

گفتنی است؛ در همایش روز روابط عمومی از تمبر روز ملی روابط عمومی رونمایی شد و پیشکسوتان این حوزه نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/2310/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول