اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه در مازندران:

روابط عمومی هنر است/ روابط‌ عمومی‌ها باید مجهز به دانش روز باشند

یک استاد دانشگاه و کارشناس روابط عمومی، گفت: جامعه، روابط عمومی را یک مبلّغ فرض کرده است در حالیکه روابط عمومی جایگاهی ممتاز و فراتر از این دیدگاه در هر دستگاه و سازمان دارد.

روابط عمومی هنر است/ روابط‌ عمومی‌ها باید مجهز به دانش روز باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ابراهیم اندرخورا عصر امروز در چهارمین گردهمایی شورای روابط عمومی شهرستان بهشهر، گفت: علم، انگیزه و مهارت پایه‌های فعالیت در حوزه روابط عمومی هستند.

وی با بیان اینکه جامعه، روابط عمومی را یک مبلغ فرض کرده است، خاطرنشان کرد: به افرادی که سمت روابط‌ عمومی‌ها را تا این سطح پایین آورده‌اند باید خرده گرفت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: روابط‌ عمومی‌ها نباید محدود و امنیتی شوند، روابط عمومی باید در کنار مدیرش باشد و بتواند با بیان نقاط ضعف و قوت و نقد آگاهانه و منطقی به کیفیت‌بخشی سازمان خود کمک کند.

اندرخورا افزود: نقد، نباید تابع گرایشات سیاسی و هیجانات باشد. باید حرفه‌ای و با نگاه مثبت و اثرآفرین منتقل شود.

این کارشناس روابط عمومی در ادامه، گفت: نداشتن امکانات و تجهیزات، برای مدیر یک دستگاه یا روابط عمومی، نقص نیست؛ البته باید تلاش شود تا امکانات لازم به دست بیاید اما نقص زمانی است که روابط عمومی نتواند مدیریت خوبی نسبت به شرایط موجود داشته باشد مثل اینکه افرادی حتی با داشتن امکانات و تجهیزات مناسب نمی‌توانند روابط‌عمومی خوبی باشند.

وی تصریح کرد: روابط‌ عمومی یک هنر است و هنرمند باید نگاهی تیزبین و خلاق داشته باشد، هرچه قدر روابط‌ عمومی‌ها قوی‌تر عمل کنند و خلاقیت بیشتری در راستای اهداف سازمانی به خرج دهند، مدیریت بهتری بر شرایط خواهند داشت.

 روابط‌ عمومی‌ها باید مجهز به دانش روز باشند

در ادامه این مراسم معاون فرماندار بهشهر نیز گفت: روابط عمومی‌ها باید دانش و علم و اطلاعات کافی و وافی را از مسئولیت خود داشته باشند.

عبدالله ریاحی افزود: به‌روز بودن و استفاده حداکثری از حداقل‌ها نشان از قوت روابط عمومی‌ها است.

وی در ادامه، گفت: روابط‌عمومی‌ها باید به ایجاد روحیه صمیمیت و عاطفه و مسئولیت‌پذیری در دستگاه و سازمان متبوع خود اقدام کنند و نقاط ضعف و قوت را به مدیر خود اعلام و راهکار ارائه کنند.

 تا مرحله شناخت نقش روابط‌عمومی‌ها فاصله داریم

معاون شهردار بهشهر هم در سخنانی گفت: تعامل بین مدیران و روابط‌عمومی‌ها به توسعه شهرستان کمک می‌کند.

حمید آزموده افزود: با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌بینیم که مقالات زیادی درباره اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در توسعه هر سازمانی نوشته شده اما تا رسیدن به این مرحله از شناخت خیلی فاصله داریم.

وی در پایان اظهار داشت: هنوز جامعه، جایگاه روابط عمومی‌ها را در تبلیغات می‌داند و روابط عمومی‌ها باید با کارکرد خود، این نگاه سطحی را تغییر دهند.

در پایان این همایش از روابط‌عمومی‌های برتر شهرستان بهشهر با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

انتهای پیام/86001/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول