اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل:

حماسه سوم خرداد از نظر انتقال فرهنگ مقاومت بی‌نظیر است

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: حماسه سوم خرداد از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل جوان کشور حائز اهمیتی وافر است.

حماسه سوم خرداد از نظر انتقال فرهنگ مقاومت بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم انوری صبح امروز در نشست دانشجویی «خرداد، ماه حماسه و پایداری» در جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: سوم خرداد نمایش قدرت و همت والای مسلمانان ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور است.

وی تصریح کرد: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است و در واقع حماسه فتح خرمشهر ظهور اندیشه جدید و تفکر برتر مدیریت ‌نوین نظامی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پرتو حمایت‌های الهی را به نمایش گذاشت.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل یادآور شد: حماسه سوم خرداد از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل جوان کشور حائز اهمیت است و تمامی مسئولان در بزرگداشت حماسه سوم خرداد باید به این مهم توجه داشته باشند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: آزادی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس بعد از اشغال بیش از یک‌سال توسط دشمن، احساسات و عواطف پاک ایرانیان را تحت تاثیر قرار داده و وحدت و همدلی روزافزون را برای ایران و ایرانی رقم زد.

انوری تاکید کرد: فتح پیروزمندانه مجاهدان اسلام در اوج مظلومیت، انتهای پاکبازی و منتهای توکل را در یادها جاودان ساخته و درس امید به همگان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت قیام 15 خرداد اشاره کرد و گفت: قیام 15 خرداد یکی از عوامل زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی است که طی آن انتقال رهبریِ حرکت‌های مخالف رژیم به مذهبی‌ها، افشای چهره مزدورانه شاه، طرد همه قدرت‌های بیگانه از ایران انجام یافت و از آن پس انجمن‌های اسلامی در نقاط مختلف پدید آ‌مد و جو غیراسلامی در دانشگاه‌ها و دیگر مجامع به آرامی شکسته شد.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل یکی از وقایع مهم ماه خرداد را رحلت رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل باید مهمترین اصل در جامعه باشد.

انوری ایمان، توجه به ارزش‌های اسلامی، وحدت، انسجام ملت و رهبری را به عنوان ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب با تکیه به این ارکان توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر را خلق کند و مایه برکت برای آیندگان باشد.

وی در ادامه با اشاره به ایام مبارک ماه رجب ابراز داشت: از نظر فلسفی و آموزه‌های دینی روز و زمان به جهت ظاهری تفاوتی با هم ندارند بلکه به دلیل ایام‌الله بودن بعضی ایام مثل 13 و 17 رجب دارای ارزش و ماهیت ایام خاص هستند.

انوری نقطه اشتراک روزهای 13 و 27 رجب با 14 خرداد را در جنبه ولایتی پیامبر اکرم (ص) دانست و عنوان کرد: حضرت محمد (ص) در مقام پیامبری هم دارای مقام نبوت و هم ولایت بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ولایت فقیه امام خمینی (ره) را برگرفته از حلقه اتصال ولایت نبوی و علوی عنوان کرد و گفت: سلسله ولایت فقیه از جهت عملیاتی کردن احکام دینی، سلسله اتصال ولایت و نبوت است و 14 خرداد از جمله زمان‌هایی است که به نوعی متصل به خداوند و ایام‌الله است.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول