اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

حق بهره‌برداری انتخاباتی از حماسه سوم خرداد را نداریم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حماسه سوم خرداد متقارن با برخی انتخابات است، گفت: به همین دلیل هیچ فردی نمی‌تواند از حماسه سوم خرداد بهره‌برداری انتخاباتی داشته باشد.

حق بهره‌برداری انتخاباتی از حماسه سوم خرداد را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد با حضور استاندار این استان، معاون صدا و سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

سید حسین صابری در این نشست اشاره‌ای به رویداد سوم خرداد داشت و گفت: سوم خرداد به عنوان روز مقاومت و حماسه ملی باید پاس داشته شود و با تدابیر مناسب جشن‌های این روز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بسنده کرد و عنوان کرد: باید اصل فتح خرمشهر را در نظر بگیریم و آثاری که هم از نظر خارجی و هم از نظر داخلی داشت مدنظر قرار گرفته شود.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید حماسه سوم خرداد انتخاباتی شود، تصریح کرد: انتخابات در درجات خود محفوظ است و اینکه روز سوم خرداد را به انتخابات متصل کنیم و محور برنامه‌ها بر مبنای انتخابات باشد اصلاً مناسب نیست چراکه به نظر بنده فتح خرمشهر بیشتر از خلق یک حماسه سیاسی است.

صابری محوریت انتخابات را از وظایف مردم دانست و گفت: تطبیق دادن انتخابات با سوم خرداد اصلاً مناسب نبوده و نباید به بهانه سوم خرداد بحث انتخاباتی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی پیشنهادات ارائه شده از سوی مسئولان نظر مثبت داشت و گفت: به منظور آگاه‌سازی جامعه خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان که این ایام فصل امتحانات آن‌ها است اساتید دانشگاهی و معلمان مدارس می‌توانند در آغاز کلاس درس چند جمله درباره سوم خرداد صحبت کنند.

اجرای برنامه‌های سوم خرداد در شهرستان‌ها و بخش‌ها

وی با اعلام آمادگی خود و ایراد سخنرانی در هر یک از دانشگاه‌های مرکز استان و شهرستان‌ها پیرامون واقعه سوم خرداد عنوان کرد: با توجه به حساسیت زمانی و مهم بودن حماسه سوم خرداد در تمامی شهرستان‌ها تا سطح بخش‌ها جلسه با شکوهی باید برگزار و اجرا شود.

صابری خاطرنشان کرد: باید برای اجرای هرچه باشکوه برنامه‌های سوم خرداد از یادگاران و وارثان فتح خرمشهر به منظور انتقال و نقل خاطره در برنامه‌های این روز کمک گرفته شود.

این مسئول استانی اهدای خون در روز سوم خرداد را امری مناسب و خداپسندانه دانست و گفت: با توجه به اینکه سوم خرداد روز جمعه است، مسئولان انتقال خون با راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار انتقال خون از ساعت 10 صبح تا 13 ظهر در میعادگاه نماز جمعه حاضر هستند.

برگزاری جشن ولایت در سوم خرداد / برنامه‌ریزی بدون هرگونه شائبه باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مرکز استان برنامه‌ای منسجم تحت عنوان جشن ولایت برگزار می‌شود و می‌توان این جشن را به سوم خرداد ارتباط داد و با دعوت از یک سخنران ملی یا برجسته سپاه که در سوم خرداد نقش داشته، استفاده کرد، همچنین برنامه‌ریزی و تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که شائبه خاصی برای عموم ایجاد نکند.

صابری تأکید کرد: از نقش مردم می‌توان در همه عرصه‌ها استفاده کرد از این‌رو اگر روزهای ملی را به مسائل سیاسی متصل کنیم آسیب جدی خواهیم دید و توجه به برنامه‌ها در این روز بسیار مهم و ضروری است.

انتهای‌ پیام/82011/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول