اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برگزاری 34 ویژه برنامه سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد به تشریح برنامه‌های سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 34 برنامه محوری به مناسبت سوم خرداد در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری 34 ویژه برنامه سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین بدخشان‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌های سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: سوم خرداد 61 یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: سومین مرحله عملیات بیت‌المقدس که از 10 اردیبهشت‌ماه سال 61 برگزار شده بود سومین مرحله آن نیز سوم خرداد‌ماه سال 61 انجام شد و در این عملیات شهر مقدس خرمشهر به دست رزمندگان اسلام در این تاریخ آزاد شد که خرمشهر در طول دوران دفاع مقدس شاهد ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام بود.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رزمندگان اسلام و ملت ایران به حدی در 24 مهر‌ماه 59 ایثارگری و فداکاری کردند که خرمشهر در 24 خرداد‌ماه به خونین شهر لقب گرفت و با تدبیر و مدیریت صحیح امام راحل گام‌های بلند و مؤثری برای فتح خرمشهر برداشته شد.

فتح خرمشهر اوج سربلندی ملت ایران است

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در دوران دفاع مقدس فتحی عظیم و تحولی بزرگ برای ایران اسلامی بود، عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران توسط رزمندگان اسلام از دشمنان پس گرفته شد و دیگر دستاوردها در آن دوران اسارت 19 هزار و 700 نیروی بعثی توسط رزمندگان بود که قریب به 12 هزار نیروی آن در خرمشهر به اسارت در آمدند.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد فتح خرمشهر را اوج سربلندی ایران اسلامی، نیروهای ارتش و سپاه عنوان کرد و گفت: روز فتح خرمشهر از سوی مسئولان نظام به روز مقاومت و ایثارگری نامگذاری شده و سالانه برنامه‌های مختلفی به همین منظور در سطح کشور برگزار می‌شود.

اجرای 34 برنامه مختلف در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد تعداد برنامه‌های برگزاری در این روز را 34 برنامه عنوان کرد و گفت: اهم برنامه‌ها صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری همایش بزرگ رجبیون توسط صدا و سیمای استان همزمان با ایام اعتکاف در مساجد استان به همین مناسبت و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در استان در جمع اعتکاف کنندگان برنامه بصیرت‌دهی و پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

بدخشان‌نژاد دیگر برنامه‌های سوم خرداد را ایراد سخنرانی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه آن روز، اهدای خون و اجرای برنامه‌های متفاوتی در مساجد شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: به مناسبت سوم خرداد و ایام امتحانات دانش‌آموزان موضوع انشا در خصوص فتح خرمشهر، تجلیل از ایثارگران سوم خرداد توسط بنیاد شهید، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای، پیاده‌روی خانواده، اجرای تریبون آزاد، درمان رایگان و شب شعر و خاطره‌گویی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس، ایستگاه‌های صلواتی، نقاشی و عکس و کتاب از دیگر برنامه‌های سوم خرداد امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.

میهمان ویژه جشن رجبیون یاسوج نویسنده کتاب «پایی که جاماند» است

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه استقبال جوانان از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده، به منظور کاهش معضلات اجتماعی و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با دوران دفاع مقدس و ایثار و شهادت سایتی به همین منظور راه‌اندازی شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به سه انتخابات مهم در سطح کشور و استان در برگزاری جشن رجبیون از نویسنده کتاب «پایی که جاماند» دعوت شده و با توجه به تأکید استاندار نباید در برنامه‌های سوم خرداد به بحث انتخاباتی دامن زد.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول