اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

افتتاح 300 پروژه در سوم خرداد / 1900 پروژه نیمه‌تمام در حال اجراست

استاندار اردبیل از افتتاح 300 پروژه همزمان با گرامیداشت سوم خرداد در استان اردبیل خبر داد.

افتتاح 300 پروژه در سوم خرداد / 1900 پروژه نیمه‌تمام در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار داشت: این تعداد پروژه با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان اعتبار به سرعت در حال تکمیل شدن است که امیدواریم با تکمیل آنها این پروژه‌ها خرداد ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

وی عنوان کرد: از ماه‌ها پیش هدف‌گذاری خاصی را با حضور 30 دستگاه اجرایی انجام دادیم که در ابتدا قرار بود 237 پروژه با اعتبار 475 میلیارد تومان افتتاح شود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته این تعداد افتتاح پروژه به 300 مورد با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان رسید.

استاندار اردبیل ادامه داد: دهه فجر سال گذشته نیز در سطح استان 390 پروژه را با صرف اعتباری بالغ بر 367 میلیارد تومان افتتاح کردیم و هدف‌گذاری بعدی ما نیز هفته دولت می‌باشد که سعی داریم جمعی از پروژه‌های تکمیلی تا آن مقطع را نیز در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم.

نیکزاد با بیان اینکه در سطح استان یک هزار و 900 پروژه نیمه‌تمام در حال اجراست، افزود: به نظر می‌رسد با پیگیر‌ی‌ها و حرکت قابل قبول مدیران استانی می‌توان تا پایان امسال نیمی از این پروژه‌ها را تکمیل کرد به شرط آنکه پروژه‌های جدید آغاز نشود.

این مسئول با اشاره به برخی پروژه‌های افتتاحی در سوم خرداد تصریح کرد: همزمان با سوم خرداد 23 هزار واحد مسکن مهر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است مابقی واحدهای مسکونی نیز تا هفته دولت تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

حمل اولین محموله ریل راه‌آهن در هفته جاری به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان به روند پروژه راه‌آهن نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ این پروژه از نظر زیر‌ساخت 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با انتخاب پیمانکار و حمل اولین محموله ریلی راه‌آهن به استان در هفته جاری ریل‌گذاری آغاز خواهد شد.

نیکزاد گفت:‌ 100 کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است و ما تا پایان سال گذشته موفق شدیم تمام طلب پیمانکاران را به صورت کامل پرداخت کنیم.

وی با اشاره به سنگینی فضای اجرای این پروژه و توپوگرافی پیچیده راه‌آهن تاکید کرد: تلاش می‌شود با در نظر گرفتن چنین شرایطی کار سنگین راه‌آهن به سرعت تکمیل شود.

امکان برقراری پرواز عتبات عالیات از پارس‌آباد فراهم می‌آید

مقام عالی دولت در استان به تعریض فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: پیش از این تنها هواپیماهای ملخی که تعداد آنها در کشور سه مورد بود در فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست داشت اما با تعریض این فرودگاه به میزان 7.5 متر تلاش می‌کنیم تا بستر نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد به دو لایه آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: با این تعریض علاوه بر استمرار و برقراری پرواز پارس‌آباد – تهران، پرواز به عتبات عالیات، حج عمره و همچنین صادرات محصولات متنوع باغی از این فرودگاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می‌آید.

آبگیری سد کوثر تا خرداد ماه

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ آبگیری سد کوثر تا خرداد ماه صورت می‌گیرد و جاده جایگزین نیز در مرحله آسفالت است.

استاندار اردبیل ضرورت تکمیل سد بفراجرد و همچنین سدهای معیشتی در حال اجرای استان را با اولویت‌بندی خواستار شد و ابراز داشت: چهار بانده کردن محور اردبیل – سرچم نیز به سرعت در حال اجراست که فاز اول آسفالت این مسیر سوم خرداد افتتاح می‌شود.

نیکزاد در خصوص مسکن روستایی و ضرورت نوسازی تمام واحدهای مسکن تا سال 94 را خاطرنشان کرد و گفت: تا 15 اردیبهشت تمام سهمیه 5 هزار و 680 واحدی امسال به 100 درصد به مرحله انعقاد می‌رسد و سهمیه 8 هزار واحدی امسال را نیز آغاز می‌کنیم تا بتوانیم تا آخر سال 94 جشن نوسازی تمام واحدهای مسکونی روستایی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و 900 پروژه در سطح استان در حال اجراست، افزود: پروژه‌ای را سراغ نداریم که مدیر یک دستگاه در آن مورد اطلاعی نداشته باشد هر چند که ممکن است پروژه متوقف باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: البته مدیران با توجه به کمبود و محدودیت منابع اعتباری ممکن است چند پروژه را متوقف و چند پروژه را با اولویت اجرایی کنند ولی تمام پروژه‌ها مانند دانه‌های تسبیح در اشرافیت مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول