اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

مجتمع آبرسانی بزرند سوم خردادماه افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان گرمی از افتتاح مجتمع آبرسانی بزرند تا سوم خردادماه امسال خبر داد.

مجتمع آبرسانی بزرند سوم خردادماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی صبح امروز در جلسه جمع‌بندی پروژه‌های افتتاحی برای سوم خردادماه در شهرستان گرمی اظهار داشت: با افتتاح این مجتمع آبرسانی امکان آبرسانی به بیش از 14 روستا فراهم می‌آید.

وی با یادآوری اینکه علاوه بر افتتاح این پروژه مجتمع فرهنگی – هنری،‌ ساختمان ثبت اسناد و املاک، فاز اول مجتمع آبرسانی بالازاده و ساختمان دولت بخش موران نیز آماده افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه برای بهره‌گیری از خدمات مطلوب‌تر در نظام اسلامی برای مردم که همیشه قدردان نظام هستند، فراهم آید.

فرماندار شهرستان گرمی با بیان اینکه هم‌اکنون 52 درصد روستاهای گرمی از نبود آب شرب سالم رنج می‌برند، افزود: اگر سه مجتمع آبرسانی برزند، باهنر و ایلقلی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد، بخش عظیمی از این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف خواهد شد.

علایی ادامه داد: شهرستان گرمی دارای روستاهای متعدد و پوشش جمعیتی شهری است که به نظر می‌رسد، اغلب مهاجرت‌ها در یک دهه اخیر به دلیل نبود امکانات به ویژه نبود آب شرب بوده است.

این مسئول با یادآوری اینکه حدود 45 روستای گرمی همچنان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این شهرستان 28 پروژه آبرسانی در حال اجراست که این پروژه‌ها برای تأمین آب شرب مورد نیاز 165 روستا هدف‌گذاری شده است.

فرماندار شهرستان گرمی به خدمات انجام شده در دولت نهم و دهم در حوزه عمران روستایی، توجه به مراکز درمانی و بهداشتی، توسعه فرصت‌های اشتغال و تامین زیر‌ساخت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هرچند همچنان در توسعه گردشگری در گرمی با مشکلاتی روبرو هستیم، اما برخی زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در حال فراهم شدن است.

علایی ابراز داشت: این شهرستان با وجود آثار تاریخی و گردشگری متنوع حتی از داشتن یک هتل و رستوران مجهز محروم است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این مشکل و مانع به نحوی برطرف شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با ورود بخش خصوصی می‌توان در ساخت هتل و رستوران‌های مجهز اقدامات لازم را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی در پایان سخنان خود از وعده مسئولان برای اعزام پزشک متخصص و تجهیز دستگاه‌های بیهوشی و سونوگرافی برای بیمارستان ولایت گرمی خبر داد و گفت:‌ هم در جذب پزشک متخصص و هم خرید برخی از امکانات و تجهیزات مسئولان وعده داده‌اند که امیدواریم این وعده‌ها به شکل حقیقی عملیاتی شود.

انتهای پیام/62007/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول