اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

سوم خرداد؛ هنگامه درخشش قدرت ایران در جهان

سوم خرداد به‏حق روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است؛ نمادی از درخشش قدرت ایران در جهان که تا امروز ادامه یافته است.

سوم خرداد؛ هنگامه درخشش قدرت ایران در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 پس از 578 روز اشغال مهم‌ترین هدف اجرای عملیات بیت‌المقدس در طول جنگ ایران و عراق توسط نیروهای جان بر کف جمهوری اسلامی ایران بود.

مردم ایران در جریان این عملیات، شش هزار نفر شهید و 24 هزار نفر جانباز را تقدیم نظام اسلامی کردند.

امام خمینی (ره) در 3 خرداد 1361 به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد که در اولین بخش این بیانیه آمده است: با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.

در ایران از این عملیات و روز، به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده ‌است و هر ساله در سراسر میهن اسلامی در روز سوم خرداد ماه برنامه‏های متعددی اجرایی می‏شود؛ دامغان نیز از هم‏اکنون آماده برگزاری برنامه‏های متنوعی به همین مناسبت است.

 

 

فتح خرمشهر؛ برگرفته از تفسیر و آیات قرآن

فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این زمینه گفت: فتح خرمشهر برگرفته از تفسیر و آیات قرآن کریم و یک فتح بزرگ و افتخارآفرین بود.

سیدمحمدحسن مرتضوی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‏ریزی سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در فرمانداری شهرستان دامغان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه عظیم فتح خرمشهر اظهار داشت: قدرت خداوند بود که ملت ایران توانست در حماسه فتح خرمشهر به پیروزی دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: سرمایه عظیم الهی بهترین سرمایه است و مایه افتخار و پیروزی بوده و ملت ایران با بهره‏گیری از این سرمایه بس عظیم توانست در عرصه‏های مختلف به پیروزی‏های خوبی نائل شود.

دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد در شهرستان دامغان افزود: شهرستان دامغان با دارا بودن 600 شهید و 10 هزار رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس ولایت‏مداری خود را در عمل به خوبی نشان داده و جانانه از انقلاب اسلامی ایران و دست‏آوردهای آن دفاع کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: هر فردی در راه خدا گام بردارد و دست الهی در آن کار باشد، پیروزی از آن اوست و رزمندگان و ایثارگران با اتکا به خداوند در راه دفاع از میهن گام برداشتند و مزد و اجر خود را از خداوند گرفتند.

 

 

سوم خرداد؛ ماندگار در همیشه تاریخ

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: این مزد، پیروزی مقابل دشمنان و فتح حماسه عظیم خرمشهر بود که در روز سوم خرداد به رزمندگان ایرانی داده و در سند پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

مرتضوی به اجرای برنامه‏های متنوع به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه عظیم فتح خرمشهر در این شهرستان پرداخت و گفت: اجرای 17 برنامه در رده‏های مقاومت بسیج، برگزاری همایش سیاسی با عنوان بهره‏گیری از راهکارهای رهبر فرزانه انقلاب برای خلق حماسه عظیم خرداد و برپایی نمایشگاه‏های کتاب و عکس در سطح شهر و روستا با موضوعات دفاع مقدس از مهم‏ترین این برنامه‏هاست.

وی اضافه کرد:  رژه موتوری در شهرهای دامغان و دیباج، همایش دست‏اندرکاران ادارات و دستگاه‏های اجرایی با موضوع سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با سخنرانی یکی از کارشناسان امور سیاسی و برپایی صبح‏گاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان ادارات نیز در دامغان به همین مناسبت انجام می‏شود.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: گل‏باران قبور مطهر شهدا، برپایی ایستگاه‏های صلواتی، اجرای برنامه نورافشانی، گردهمایی گروه‏های حلقه‏های شجره طیبه صالحین، برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی از مهم‏ترین برنامه‏های گرامیداشت سوم خرداد، حماسه عظیم فتح خرمشهر در شهرستان دامغان است.

 

 

سوم خرداد؛ هنگامه درخشش قدرت ایران در جهان

معاون فرماندار شهرستان دامغان نیز گفت: سوم خرداد یک رویداد تاریخی بود که قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید.

عباس طاهران‏پور اظهار داشت: سوم خرداد روز ایثار و مقاومت ملت ایران بوده و این روز تاریخی برای همیشه ماندگار است.

وی اضافه کرد: حماسه عظیم فتح خرمشهر نقطه عطفی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی درخشید و این حماسه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون فرماندار شهرستان دامغان تصریح کرد: سوم خرداد، یک روز بزرگ و بسیار مقدس بود که با عنایت خداوند و جان‏فشانی رزمندگان و ایثارگران به وقوع پیوست.

وی یادآور شد: برماست که حماسه عظیم سوم خرداد را به خوبی جشن بگیریم و یادو خاطره حماسه‏سازان دفاع مقدس و فتح خرمشهر را گرامی بداریم.

طاهران‏پور اضافه کرد: یکی از وظایف ما این است که راه امام خمینی (ره) و شهدا را ادامه دهیم؛ چرا که تنها راه نجات کشورمان ادامه دادن راه امام و شهدای والامقام است.

معاون فرماندار شهرستان دامغان گفت: باید برنامه‏ریزی‏های ما به گونه‏ای باشد که همه اقشار جامعه در جشن‏های حماسه عظیم سوم خرداد مشارکت داشته باشند و از این طریق، دِین خود را به شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس ادا کنیم.

 

 

بسیجیان؛ مهیای اجرای برنامه‌های سوم خرداد

در روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر برنامه‌های مختلفی به همت بسیج در شهرهای مختلف استان سمنان برگزار می‌شود.

با توجه به تقارن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با میلاد امام علی (ع) برنامه‌های مختلفی در پایگاه‌های مقاومت بسیج دامغان برگزار می‌شود.

برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع انتخابات، خاطره‌گویی دفاع مقدس با موضوع آزادسازی خرمشهر و عملیات فتح‌المبین و برگزاری جشن شاد میلاد امام علی(ع) از برنامه‌هایی است که در سالروز فتح خرمشهر و میلاد امام علی(ع) برگزار می‌شود.

غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تجلیل از رزمندگان عملیات غرورآفرین فتح‌المبین و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی از دیگر برنامه‌های سوم خرداد در دامغان است.

 

 

سوم خرداد؛ فرصتی مناسب برای تجلیل از شهدا

مسئول تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود نیز در این مورد به خبرنگار فارس در شاهرود گفت: شهدا به تکامل انسانیت رسیده بودند و با یقین و انتخاب درست راه به سوی معبود شتافته و «عند ربهم یرزقون» شدند.

حجت‌الاسلام علی محمدی در سخنانی با اشاره به مراحل تکامل انسانیت اظهار داشت: تکامل انسان چهار مرحله دارد که اسلام، ایمان، تقوا و یقین است.

وی افزود: اسلام و  ایمان عطیه اهدایی از جانب خداوند به ماست اما در مرحله سوم که تقواست خداوند به ما قوه تشخیص و تمیز حق از باطل را می‌دهد و ما می‌توانیم با تقوا از بسیاری از موانع دنیوی به سلامت عبور کنیم.

مسئول تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهرود خاطرنشان کرد: مرحله چهارم یقین است که فرد در این مرحله به یقین در اشیا و عالم می‌رسد و نوعی شهود رخ می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: شهدای ما به مرحله یقین رسیده بودند و همه چیز را درک و می‌فهمیدند و راه صد ساله را یک شبه طی و به لقاء الله رسیدند و سیر خدایی را طی کردند.

وی بیان داشت: شهدا نمونه انسان کامل در زمان ما هستند که با تکامل خود الگویی برای همه عالم و شمعی شدند که بسوزند و اجتماع پیرامونی خود را نور و روشنایی بخشند.

این مسئول با بیان خاطراتی از شهیدان اظهار داشت: شهدا فقط از ما می‌خواهند که مسیر حرکتی آنها را ادامه و این راه که آنها رفته‌اند را طی کنیم.

وی افزود: شهدا از ما می‌خواهند اسلام و انقلاب را حفظ و در خط ولایت فقیه و پشتیبان ایشان باشیم و اگر این‏گونه شد، سربلند می‌شویم.

 

 

فتح خرمشهر؛ آغاز یک راه طولانی

حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم‏دلی و وحدت را میان اقشار ملت پدید آورد.

حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر، پیروزی سروقامتانی را پدید آورد که با فتح‏آفرینی خود، نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک‏بازی و منتهای توکل را رقم زدند؛ خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخِ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است و این تاریخ برای همیشه باقی می‏ماند و تازه، نقطه آغاز یک راه طولانی به نام جهانی شدن اسلام و عدالت‏خواهی است.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول