اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز مقاومت و ایثار صورت می‌گیرد

اجرای ویژه برنامه‌های پاسداشت حماسه سوم خرداد در کهگیلویه

در جلسه ستاد گرامیداشت حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای پاسداشت روز مقاومت و ایثار در شهرستان کهگیلویه تأکید شد.

اجرای ویژه برنامه‌های پاسداشت حماسه سوم خرداد در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد با حضور اعضای این ستاد به منظور برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت روز مقاومت و ایثار ظهر امروز در فرمانداری دهدشت تشکیل جلسه داد.

ابراهیم جعفری در این نشست در خصوص فضیلت ماه رجب گفت: رجب ماه پر خیر و برکت و مقدمه ورود به میهمانی خدا بوده و باید بتوانیم از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به خلق حماسه غرورآفرین سوم خرداد و روز ایثار و مقاومت گفت: حقیقتاً هرگاه همه کارهای زمینی ما با فضل الهی همراه شود موفقیت حاصل می‌شود و به فرموده امام عظیم الشأن آزادی خرمشهر به مدد خداوند اتفاق افتاد.

جعفری با تبیین شاخصه‌های انقلاب و شخصیت معمار کبیر انقلاب عنوان کرد: امام خمینی (ره) فردی الهی بود و به همه مسائل به دید الهی نگاه می‌کرد و بر اساس تکلیف‌مداری کارها را به پیش می‌بردند.

وی رشادت‌های فرزندان غیور ملت در هشت سال دفاع مقدس را ستودنی توصیف کرد و گفت: ما هرچه داریم به برکت خون سرخ شهیدان است و اگر امروز کشور در برابر مشکلات عدیده ایستاده است به‌واسطه از خود گذشتگی این دلیر مردان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه در ادامه افزود: اگر امروز ملت ما در یک طرف میز مذاکره می‌نشیند و ابرقدرت‌های دنیا در طرف دیگر، به دلیل فداکاری شهدا است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام از صدر اسلام تاکنون بالاخص شهدای عملیات بیت‌المقدس و حماسه‌آفرینان خرمشهر تأکید کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مهمترین وظیفه ما در هر دوره کاری به شمار می‌آید.

جعفری، سوم خرداد را یکی از فرصت‌های گرانبهای یادآوری این وظیفه و رسالت دانست و گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم و به سمت گسترش شعائر اسلام پیش برویم.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر از سخت‌ترین گردنه‌های دفاع مقدس بود، افزود: بعد از آزادی خرمشهر بود که استکبار و کشورهای همگام با صدام به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند کشور را با تهدید نظامی از پای درآورند.

جعفری فضل الهی و باورهای عمیق دینی در دل‌های رزمندگان و حماسه‌آفرینان را عامل موفقیت آنان و لرزه انداختن بر اندام دشمن دانست و گفت: فتح خرمشهر این نوید را به همه داد که با توکل به خداوند متعال و رهبری واحد می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد.

فرماندار کهگیلویه اعتماد به نیروهای خودی و مردمی را یکی از رموز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و افزود: نقش بسیج در حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر کتمان ناپذیر است.

سید خدامراد پاکزادمقدم نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: به همین مناسبت برنامه صبحگاه مشترک روز چهارم خرداد در سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دهدشت، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، شب شعر و خاطره با حضور فرماندهان و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و سرکشی از خانواده‌های معزز شهدای این عملیات را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده حوزه کاری خود عنوان کرد.

گفتنی است،‌ اعضای ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد هر کدام مسئولیت بخشی از برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت مهم را برعهده گرفتند.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با موضوع خرمشهر در جمع معتکفین، ایراد سخن توسط یکی از فرماندهان دفاع مقدس شهرستان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تشریح ابعاد پیروزی عملیات بیت‌المقدس به مردم و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های پیشنهادی به مناسبت روز ایثار و مقاومت بود.

هم‌چنین مقرر شد شهرداری دهدشت نسبت به نصب پلاکارد و بنر با موضوع فتح خرمشهر و برپایی ایستگاه صلواتی در محل نماز جمعه اقدامات لازم را مبذول نماید.

انتهای پیام/82016/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول