اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی جیرفت اعلام کرد

توزیع سهمیه سوخت کشاورزان بر اساس کارکرد ماهانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: توزیع سوخت کشاورزان طبق روش گذشته ادامه دارد، و میزان سهمیه سوخت بستگی به نوع تراکتور و قدرت و کارکرد ماهانه دارد.

توزیع سهمیه سوخت کشاورزان بر اساس کارکرد ماهانه

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به طرح هرس پاچراغی انگور اظهار داشت: کشاورزان در زمان کشت نهال انگور یک چوب به طول حدود دو متر به عنوان قیم در کنار نهال غرس کنند و در بهار زمانی که یکی از شاخه‌ها 20 سانتی‌متر رشد کرد، نگهداری و مابقی شاخه‌ها را حذف کنند.

وی افزود: بعد از این اقدام مهلت داده شود تا تک شاخه باقیمانده به ارتفاع حدود دو متر برسد و در این زمان سرشاخه‌ها را هرس تا شاخه‌های فرعی و جانبی تولید شود به این ترتیب یک درخت انگور به ارتفاع حدود دو متر ایجاد می‌شود که در سنوات آینده نیز با هرس به‌ موقع و مناسب محصول خوبی را برداشت می‌کنند.

سیفی با اشاره به نحوه توزیع سوخت برای کشاورزان در این شهرستان تصریح کرد: توزیع طبق روش گذشته ادامه دارد، توزیع سوخت به کشاورزان یارانه‌دار است و سهمیه سوخت هر کدام از کشاورزان بستگی به نوع تراکتور و قدرت و کارکرد ماهانه دارد.

وی خاطر نشان کرد: توزیع سوخت موتور پمپ‌های پروانه‌دار بستگی به نوع قدرت موتور پمپ، کارکرد سالانه ساعت در شبانه‌روز دارد و توزیع سوخت از اول ماه تا دهه اول هر ماه یک دوره سه ماهه به صورت کامل پرداخت می‌شود و اگر از دهه اول یا دوم بگذرد سوخت روزشمار محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/80002/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول