اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

پروژه سبزه‌میدان در سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار زنجان گفت: پنج طرح در سوم خرداد سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها پروژه سبزه‌میدان است.

پروژه سبزه‌میدان در سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب یگانه عصر امروز در جلسه شورای شهر اظهار کرد: 50 درصد پروژه‌های عمرانی تا 15 اردیبهشت ماه سال‌جاری فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری زنجان باید اول اسفند ماه سال گذشته به شهرداری اعلام می‌شد، بیان کرد: به دلیل تاخیر پرداخت بودجه روند کار طول کشید و وقفه ایجاد شد که سعی می‌شود این عقب‌افتادگی جبران شود.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه تقاطع سیدالشهدا گفت: در اجرای این طرح 20 مغازه اطراف این پروژه باید تملک شود که شهرداری در این زمینه با مشکلاتی مواجه و 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای پروژه سیدالشهدا مبلغ اولیه 12 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اذعان داشت: شهرداری برای این طرح تقریباً 23 میلیارد تومان نیاز دارد و منبع مالی باید تامین شود.

یگانه با بیان اینکه در پروژه سبزه‌میدان هزینه کارشناسی خریدن یک مغازه 610 میلیون تومان اعلام شده، بیان کرد: در سوم خرداد ماه سال‌جاری پنج پروژه در شهر زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید که سبزه‌میدان هم جزو این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده شده تا سوم خرداد، آسفالت‌ریزی بلوار دوم کمربند شمالی زنجان به طول دو کیلومتر و بهره‌برداری مجموعه تفریحی و گردشگری زنجانرود است.

شهردار زنجان همچنین از پایان عملیات عمرانی فضای سبز جاده گاوازنگ خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی ایام شعبانیه تلاش می‌شود پروژه‌های نیمه‌تمام توسط شورای شهر زنجان به اتمام برسد.

وی با اشاره به پروژه محور شهید داودقلی دلجویی بیان کرد: 2 میلیارد تومان در سال 90 به شهرداری زنجان تزریق شد که برآورد نادرستی برای این طرح صورت گرفته بود.

یگانه تصریح کرد: سال گذشته 4 میلیارد تومان برای تملک داخلی این طرح هزینه شده و تعدادی از مالکین در خارج از کشور هستند و فعلاً دسترسی به آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 50 درصد بازگشایی معابر این طرح توسط شهرداری هزینه شده، اذعان داشت: 50 درصد باقیمانده بر عهده دولت خواهد بود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه باید 10 میلیارد به شهرداری زنجان تعلق می‌گرفت، بیان کرد: با توجه به برنامه‌های موجود یک میلیارد تومان به شهرداری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: بلوار 22 بهمن نیاز به 30 پل هوایی و چندین تقاطع غیر همسطح دارد که برای این پروژه‌ها شهرداری به بودجه احتیاج دارد.

یگانه با بیان اینکه از این مقدار بودجه یک پنجم هم برای تملکات نیاز است، اضافه کرد: همچنین از 300 هکتار فضای سبز موجود در سطح شهر باید حفاظت و گلکاری و قسمتی از بودجه صرف آسفالت‌ریزی شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای ساخت یک پل مکانیزه حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه نیاز است، تصریح کرد: باید منابع مالی در موقع مقرر در خدمت شهرداری قرار بگیرد تا شهردار بتواند هزینه‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/2308/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول