اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

انتخابات ابزاری برای مداخله اراده ملت در تشکیل نهاد سیاسی است

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: انتخابات ابزاری برای مداخله اراده ملت در تشکیل نهاد سیاسی است.

انتخابات ابزاری برای مداخله اراده ملت در تشکیل نهاد سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اراده مردم را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدی اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.

وی افزود: مطابق اصول شش، 114 و 122 قانون اساسی رئیس جمهوری مظهر حاکمیت ملی شهروندان بوده و پس از مقام معظم رهبری بالاترین مقام اجرایی است که ملت ایران در 24 خرداد سال جاری با خلق حماسه سیاسی و انتخاب اصلح به اصول قانون اساسی به بهترین وجه عمل خواهند کرد.

کثیرلو اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری قانون فصل‌الخطاب است و دستگاه قضایی با محوریت قانون و ایجاد امنیت اجتماعی زمینه مشارکت حداکثری مردم را در یک انتخابات سالم و با نشاط فراهم می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان البرز در خصوص جلسه توجیهی ویژه نامزدهای انتخاباتی بیان کرد: در روزهای آتی از نامزدهای تعیین صلاحیت شده شورای اسلامی شهر و روستا دعوت به عمل می‌آید تا در جلسه توجیهی تبیین ضرورت رعایت قانون انتخابات شورا قبل، هنگام و بعد از انتخابات ویژه نامزدها و مسئول ستاد آن‌ها شرکت کنند.

در ادامه این نشست مقرر شد دادستان شهرستان البرز با بهره‌گیری از ظرفیت ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی جلسه‌ای به منظور پیشگیری از جرایم احتمالی فعالان فضای مجازی و کافی‌نت‌ها تشکیل دهد و هشدارهای قانونی لازم را متذکر شود و تدابیر لازم برای ثبت مشخصات کاربران این مراکز را فراهم کند.

دستگاه قضایی شهرستان البرز به محض وصول گزارشات تخلفات انتخاباتی از مراجع مربوطه در وقت فوق‌العاده آمادگی رسیدگی به آن‌ها را دارد.

انتهای پیام/77002/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول