اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

برگزاری همزمان 2 انتخابات فضا را پرشور می‌کند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت برای برگزاری پرشور انتخابات نهایت استفاده را کرد.

برگزاری همزمان 2 انتخابات فضا را پرشور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی کاظمی در جلسه توجیه قانونی کاندیداهای تأیید صلاحیت گرفته از هیئت‌های اجرایی و نظارت در زمینه انتشار اقلام و انجام تبلیغات شهری وفق مقررات که با حضور کاندیداها در فرمانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات در دو شهر نیک‌پی و ارمغانخانه برای نخستین بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: اعضای شورای شهر در این دو شهر پنج نفر خواهند بود.

وی با اشاره به تعداد زیاد کاندیداها برای عضویت در شوراهای شهر زنجان افزود: این دوره از انتخابات بعد از نخستین دوره، بیشترین کاندیدا را داشته است.

سرپرست فرمانداری زنجان به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت برای برگزاری پرشور انتخابات نهایت استفاده را کرد.

وی بر لزوم همکاری بین برگزارکنندگان و کاندیداهای انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و گفت: تعامل و قانون‌مداری موجب ارتقای کشور خواهد شد.

کاظمی مدت زمان تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر را هفت روز اعلام کرد و افزود: کاندیداها نباید مدت زمان تبلیغات 20 روز ریاست جمهوری را با شوراها اشتباه کنند.

وی جلسه برگزار شده را برای فراهم شدن زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و اظهار کرد: همه این کارها در راستای اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

مدیرکل سیاسی استانداری زنجان تصریح کرد: کاندیداها و عوامل برگزاری انتخابات نباید موجبات تامین خوراک تبلیغاتی برای دشمنان را فراهم کنند.

وی به واقف بودن دشمنان به فرصت‌ها و تهدیدات انتخابات پیش‌رو در ایران اشاره کرد و گفت: باید از فرصت‌های ایجاد شده در انتخابات برای کشور مراقبت و تهدیدات را خنثی کرد.

در این جلسه گزارشی از طراحی سامانه جامع انتخاباتی با 25 فرایند اداری ارائه داده شد که 24 فرایند آن مکانیزم اداری دارد.

براساس گزارش ارائه شده مانورهای مختلف برپایی انتخابات در سطح شهرستان زنجان برگزار شده است و سامانه طراحی شده برای دو انتخابات پیش‌رو یعنی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی طراحی شده است.

سامانه طراحی شده دارای امکاناتی همچون پاسخگویی به سؤالات، آموزش و هیئت بازرسی است تا پاسخگوی سرعت و سلامت انتخابات باشد.

در ادامه جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ایران فقط سه دوره انتخابات شوراها را تجربه کرده است، ادامه داد: برخی از کشورها سابقه 200 ساله انتخابات شوراها را دارند، بنابراین اگر مشکلی هم در این رابطه وجود داشته باشد قابل اغماض و رفع خواهد بود.

حمدالله حسن‌زاده با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی در دادگستری تصریح کرد: 15 نفر از مدیران استانی در این ستاد عضو هستند.

وی بر لزوم پرهیز از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراها تاکید کرد و افزود: کاندیداها باید واقعیت‌ را بگویند و در حیطه وظایف خود قول دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان زنجان بر ضرورت پرهیز از استفاده از امکانات دولتی و موقعیت‌های شغلی برای تبلیغ بر له یا علیه کاندیداها تاکید کرد.

وی تصریح کرد:‌ دادگستری علاقه‌ای به تذکر حتی به یک نفر هم در جریان انتخابات ندارد کما اینکه در انتخابات مجلس گذشته هیچ پرونده‌ای در استان زنجان تشکیل نشده است.

انتهای پیام/73004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول