اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد

استفاده از ظرفیت مهندسان کشاورزی برای بهبود صنعت کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: برای بهبود در تولید و کیفیت صنعت کشاورزی، باید از ظرفیت مهندسان کشاورزی استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت مهندسان کشاورزی برای بهبود صنعت کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا اورانی ظهر امروز در نخستین کنفرانس ملی دانشجویی اقتصاد کشاورزی ایران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر هیچ قانونی برای همکاری مهندسان با پروژه‌های بزرگ کشاورزی در مزارع وجود ندارد و این در حالی است که در قوانین نظام مهندسی ساختمان حتی برای یک پروژه کوچک هم شخص باید جهت تایید کار با یک مهندس آن رشته همکاری کند.

اورانی با تاکید بر همکاری بیشتر دانشجویان با سازمان جهادکشاورزی، گفت: در حال حاضر اولویت برنامه‌های جهادکشاورزی همکاری بیشتر با مهندسان و دانشجویان است تا از این طریق بتوان به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش رو همکاری با دانشجویان در زمینه نگارش پایان نامه‌ها است که در این طرح موضوعاتی به صورت سطح بندی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته 7 هزار و 300 طرح تسهیلات کشاورزی شهرستان‌های خراسان‌رضوی در سازمان جهادکشاورزی بررسی شد که خراسان‌رضوی توانست با دریافت بیشترین اعتبار جایگاه نخست کشور را کسب کند.

اورانی با بیان اینکه در سال گذشته 91 درصد آب مصرفی استان مربوط به پروژه‌های کشاورزی بوده، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تا با استفاده از سیستم‌های مکانیزه در مصرف آب صرفه‌جویی شود؛ به عنوان مثال در سال‌های 90 و 91 با آبیاری تحت فشار 35 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی توانستیم حدود 260 میلیون متر مکعب در آب صرفه‌جویی کنیم.

وی نداشتن یک شبکه تلویزیونی که به صورت تخصصی به بحث کشاورزی و صنعت بپردازد را یک نقطه ضعف دانسته و تاکید کرد: با داشتن این شبکه می‌توان کمک بزرگی به بحث همفکری و رفع مشکلات این صنعت کرد.

انتهای پیام/70005/ح20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول