اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

طرح‌های کشاورزی بدون برنامه اعتبار نمی‌گیرند

استاندار خوزستان از افزایش قیمت مواد غذایی در چند سال اخیر به شدت انتقاد کرد و گفت: عامل گرانی مواد غذایی عدم توازن عرضه و تقاضا است

طرح‌های کشاورزی بدون برنامه اعتبار نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه شورای کشاورزی خوزستان، در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در سال‌های اخیر افزایش قیمت در مواد غذایی و خوراکی بیش از دیگر اقلام بوده و این در حالی است که مواد اولیه این کالا در داخل تولید می‌شود.

*مواد غذایی وارداتی نیستند

وی افزود: در برخی از کالا نیز دولت یارانه پرداخت می‌کند و بازهم شاهد افزایش قیمت در این مواد که مردم روزانه به آن نیاز دارند، هستیم.

این مسئول به بیان برخی از دلایل افزایش قیمت در مواد غذایی پرداخت و گفت: نداشتن توازن میان عرضه و تقاضا یکی از دلایل گرانی در خوراکی‌هاست.

به گفته این مقام مسئول، مواد غذایی مورد مصرف در کشور، وارداتی نیستند که نوسانات قیمت ارز، بر آنها تأثیر بگذارد.

*افزایش بیش از حد قیمت

حجازی به افزایش بیش از حد قیمت برخی از اقلام خوراکی اشاره کرد و بیان داشت: اگر مواد خوراکی در بازار زیاد عرضه شوند باعث کاهش قیمت می‌شود.

وی، یکی از اهداف طرح های کشاورزی را تأمین نیاز خوزستان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها نه تنها نیاز استان و کشور تأمین می‌شود، بلکه می‌توانیم این محصولات را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

*ضرورت تصویب طرح‌های کشاورزی

استاندار خوزستان در ادامه به طرح‌های جهاد کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: تصویب طرح‌های کشاورزی باید با برنامه باشد.

به گفته حجازی، طرح‌های کشاورزی که دارای اولویت هستند باید تصویب شوند، چراکه ستاد استانی طرح توسعه کشاورزی بدون برنامه، هیچ اعتباری را در اختیار متقاضیان قرار نمی‌دهد.

*حمایت از بخش تعاون

وی به نحوه تشکیل تعاونی‌ های کشاورزی انتقاد کرد و افزود: در طرح توسعه کشاورزی حمایت‌های زیادی از بخش تعاون صورت گرفته است.

حجازی با بیان این مطلب که روند تشکیل تعاونی‌ در طرح‌های کشاورزی خیلی کند است، اضافه کرد: طرح‌هایی که به صورت تعاونی مصوب شده‌اند، مشکلات زیادی دارند که باید برطرف شوند.

انتهای پیام/72010/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول