اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون روستایی خراسان‌رضوی:

17 درصد سرطان‌ها ناشی از کودهای باقیمانده در محصولات کشاورزی است

معاون سازمان تعاون روستایی استان خراسان‌رضوی گفت: 17 درصد از سرطان‌ها ناشی از کودهای باقیمانده در محصولات کشاورزی به‌ویژه خربزه است.

17 درصد سرطان‌ها ناشی از کودهای باقیمانده در محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنابادی، ایرج ناصری‌مقدم ظهر امروز در کارگاه آموزشی منطقه‌ای یک روزه مدیران عامل اتحادیه و شرکت‌های تعاونی تولید روستایی شهرستان‌های گناباد، بجستان، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن که در گناباد برگزار شد با تاکید بر ترویج و استفاده از کودهای ارگانیک اظهار داشت: متاسفانه 17 درصد سرطان‌ها ناشی از کودهای باقیمانده در محصولات کشاورزی به‌ویژه خربزه است که با جایگزین کردن کودهای ارگانیک می‌توان محصولات با کیفیت و عاری از سموم کشاورزی تولید کرد.

وی با اشاره به ویژگی کودهای زیستی ارگانیک گفت: سازگاری با اقلیم ایران، کاهش مصرف کود شیمیایی حمل و نقل ارزان، کاهش بیماری‌ها، سازگاری با سایر کودها، توانایی حل‌کنندگی فسفات بالا، حفظ خصوصیات ژنتیکی، پایداری در هنگام انبارداری و روش مصرف آسان از مزایای کودهای زیستی است.

رئیس اداره تعاون روستایی گناباد نیز در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره گفت: در شهرستان گناباد دو اتحادیه تعاونی تولید و روستایی وجود دارد که جمعا 20 هزار نفر از تولیدکنندگان و بهربرداران بخش کشاورزی را تحت پوشش دارند.

مهدی تشکری گفت: در سال گذشته 12 دوره آموزشی ویژه مدیران و بهره‌برداران برگزار و تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و زیان‌ده مشخص شده است.

کارگاه آموزشی منطقه‌ای یک روزه مدیران عامل اتحادیه و شرکت‌های تعاونی تولید روستایی شهرستان‌های گناباد، بجستان، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی گناباد با هدف آشنایی مدیران با مباحث حقوقی شرکت‌ها و همچنین استفاده و ترویج از کودهای ارگانیک در گناباد برگزار شد.

انتهای پیام/70002/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول