اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‎آباد خبر داد

آغاز برداشت محصولات کشاورزی از 80 هزار هکتار اراضی خرم‎آباد

فرماندار خرم‎آباد از آغاز برداشت گندم و جو از 80 هزار هکتار اراضی زیرکشت این دو محصول از اوایل خرداد در شهرستان خرم‎آباد خبر داد.

آغاز برداشت محصولات کشاورزی از 80 هزار هکتار اراضی خرم‎آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، مرتضی ولی پوری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برداشت محصولات کشاورزی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در سخنانی به تشریح وضعیت اراضی کشاورزی شهرستان پرداخت و گفت: امسال 80هزار هکتار از اراضی شهرستان خرم‎آباد زیر کشت گندم و جو رفته است که از این میزان بیش از 12 هزار و 800 هکتار به کشت گندم آبی، بیش از 48 هزار هکتار به کشت گندم دیم 1500 هکتار به جو آبی و 17 هزار هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته است.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی شهرستان برداشت گندم از اوایل خرداد آغاز و تا اواخر مرداد به مدت سه ماه ادامه دارد.

ولی پوری در بخش دیگر از سخنان خود به خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: همه تمهیدات لازم برای تسهیل در امر خرید گندم کشاورزان و صرفه جویی در وقت و هزینه آنان صورت پذیرفته که در همین راستا با همکاری بخشداران مراکز خرید گندم در مراکز بخش‎های شهرستان نیز دایر می‎شود، تا کشاورزان بتوانند راحت‎تر گندم تولیدی خود را به مراکز خرید عرضه کنند.

فرماندار خرم‎آباد گفت: بر اساس توافقات صورت پذیرفته بین مسئولان جهاد کشاورزی و بانک سپه به عنوان بانک عامل مقرر شد که وجه خرید گندم کشاورزان در اسرع وقت به آنان تحویل داده شود.

اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص آماده سازی سیلوها و انبارهای مراکز خرید گندم قبل از آغاز فصل برداشت، تأمین سوخت کمباین‎ها و دستگاه‎های کشاورزی، جلوگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی، تعیین نرخ ساعت کاری ادوات کشاورزی به ویژه کمباین‎ها، بررسی و تایید وضعیت باسکول‎های توزین محصولات کشاورزی توسط اداره‎کل استاندارد استان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/2304/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول